LÅTNAMN: Karl den tolftes karoliner!
ARTIST/GRUPP: Div1up
GENRE: Skånsk reggea, med rap av mig, dock med en melodisk fras som upprepas. Och ni vet hur bra jag är på att träffa toner när jag sjunger MEN har ändå inte använt autotuner! (Fy!)
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: 1up
PRODUCENT: Divi, 1up
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3
En eloge till 1up för jättesnyggt reggea-komp.
Jag har varit borta från forumet ett tag, ska ta och kommentera 10-20 demosar så fort jag känner för det

OKej, jag bjuder på den här. Disclaimer: Jag var nykter när jag gjorde den. Det är så här jag är normalt.

Texten är min och vi kommer fortsätta att jobba på den här, men denna vulgärskånska tolkning tyckte jag förtjänade att placeras under Färdiga demon! Vi jobbar ju vidare på andra utvecklingsvägar tills vi är nöjda. Det här är bara ett sidospår som folk som jag skickat till skrattar åt och som därför väl är färdigt.
Om ni blir på dåligt humör av den, eller känner ångest och depp, så ber jag om ursäkt

Frågan är om vi ska köra med tonlös rap (som är mindre rolig, men nog mer seriös), eller den här varianten med autuner (det är alltså stokastiskt om jag träffar en ton eller inte, så ni förstå begäret efter lite tuning!)

Vad tycker ni?
Tror det var allt!
Återigen: Vad tycker ni? Idéer om förbättringar om ni kan bortse från vulgoskånskan? Gitarrsolo Paxom? Eller andra fraser som spelas på gitarr?

(Skriver till dig i PM också)
----
Texten:
Vi er raska pingviner,
Karl den tolftes karoliner
vi mumsar på endorfiner
å diverse kaniner
å dricker våra viner
dansar serpentiner
Vi har hotfulla miner
när vi bajsar på kaniner
Jao vi e karoliner
ett par raska pingviner
gömmer sprit bakom gardiner
smaskar gräddparilner
och bär svärd och trikåer och trikiner
Sen rappar jag:
Nu kom en tonartshöjning från innanstans
innan jag får slut på inspiration

Så här långt är texten kommen

Det kommer bli sång i refrängerna, 1up och jag får fila ihop något.