Forum > Färdiga produktioner
Asti - Magical wine (klar!)
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 04.07.2013, 12:43:00 ---
--- Citat från: Asti skrivet 03.07.2013, 19:35:19 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 03.07.2013, 13:09:09 ---Tycker det här hänger ihop på bra fant-Asti-skt vis. :) Jag är nog själv lite "rädd" att göra gles musik men det här låter riktigt tajt i mina öron. Andra av dina låtar har gripit tag i mig mer än den här men det är mycket snyggt! :)
Förr kunde man få druvtinktur på recept på apoteket... prata med din läkare!^^
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det hänger ihop och är snyggt!
Det var ett mycket diplomatiskt sätt att säga att låten inte berörde dig! :)
Jag ville göra något enkelt och lättare/positivare, så det blev nog något som glider förbi ganska obemärkt...
Vad är druvtinktur? Menar du att det skulle kunna hjälpa mig med ländryggsproblemen..?
Tack för kommentar!
/Asti t.f. Coccyxmissbrukare
--- Slut citat ---
Nä, så menar jag inte... det här är bra och jag kan inte förvänta mig att du ska ta mig med storm med varje låt... B) Håller med om Lennon-känslan... tänkte inte inte på det första lyssningen även om det kändes bekant.^^ Druvtinktur är helt enkelt vin på recept... ;) Det botar säkert inte din rygg men det kommer att bli roligare att vara sjuk! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Nej, naturligtvis inte. Tyckte bara du uttryckte dig så försiktigt, som en politiker ungefär. :)
Aha, då förstår jag! Ska leta upp Amarone-hyllan nästa gång jag är på Kronans Droghandel! :D
/Asti
Frasseman:
--- Citat från: Asti skrivet 04.07.2013, 12:03:47 ---Frasseman - Lennonkopplingen förstår jag inte, men är givetvis väldigt glad för!
Kanske lite av "Double Fantasy"-tongångarna...?
Ja, nu är väl refrängen mest en fortsättning av versen - inget större skillnad
i arr eller intensitet. Har funderat på att lägga till något instrument i "refrängen".
Tror inte stråkar eller orgel skulle passa, men kanske ett elpiano eller möjligen en
plockande, lite distad elgitarr...?
Roffe H - Eftersom det är mina förebilder och allra största inspirationskälla gläder det mig mycket
när du säger så!
Plinka - Kul att du gillar stämsången, som jag dragit ner på en aning här, mest tvåstämmigt och
bara bitvis trestämmigt.
Mitt ländryggsproblem har läkarna bestämt sig för är inflammation i svanskotan, s.k. coccyx.
Behandlingen har hittills bestått av värk- och antiinflammatoriska tabletter.
Har också kört en del sjukgymnastik, men är rädd för att det kan ta lång tid att bli av med...
Nog med självömkan! :D
Tack för er feedback! Ska försöka omsätta den i något konstruktivt!
/Asti
--- Slut citat ---
Ja precis, det är Double Fantasy-Lennon jag tänker på, lite den lugna, nedtonade i Beautiful Boy eller Woman om jag minns rätt. Bortsett från att det är en väldigt fin röst (din alltså) så är den väldigt användbar i just stämmor, till skillnad från min. Jag ska lyssna mer på låten ikväll när jag har lite mer tid och komma med ytterligare kommentarer. Tror inte du kommer att få några som helst problem att bygga ut låten till lite mer variation, du har ju med råge prickat förutsättningen, nämligen en väldigt fin och bra låt "i sig". Det är ju när man börjar använda fler instrument än tex bara gitarr eller bara piano som jag kan tycka att några av svårigheterna börjar med att "möblera rätt" (om det nu finns något "rätt").
palm:
Detta är vackert....
Gillar ditt sätt att lägga några få stämtoner och sedan återgå igen - något jag verkligen gillar. En skön låt som tuffar på. Har lyssnat några gånger och den växer för varje gång.
Dina harmonier ger en skön stämning.
/Palm
Jocke:
--- Citat från: Frasseman skrivet 04.07.2013, 13:53:05 ---...Bortsett från att det är en väldigt fin röst (din alltså) så är den väldigt användbar i just stämmor, till skillnad från min.
...
--- Slut citat ---
Ett colab er emellan är något jag verkligen skulle se fram emot! :)
Tokai:
Mysig låt. Bra sång as usual. Ibland tycker jag understämman ligger nästan för tajt på överstämman (som väl är huvudstämman) nästan som att det är en kopia av den fast sänkt en ters eller vad det blir. Skulle alltså vilja höra dom lite mer åtskilda, som om det vore två olika personer som sjunger.
Kan tänka mig nåt soloinstrument på dom lite instrumentala bitarna (G, Gsus), nåt blåsinstrument?
Där titelorden förekommer känns för mig som ett b-tema och det kommer också in rätt sent i låten. Em, Am temat upplevde jag som en slags refräng.
Tycker trummorna funkar rätt bra, lugna och fina, inga konstigheter.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida