Kontrollrummet

Asti & Plinka - Who am I (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj, snyggt. Nu kom jag in väldigt sent men stämmorna bär ju låten, är dess signum och betyder alltså väldigt mycket faktiskt så mycket att de nog klarar sig alldeles på egen hand. Skulle man vara extrem så kan man säga att det skulle faktiskt gå att göra en CSNY "Find the cost of freedom" dvs skrota alla instrument och köra med bara stämsången. Skulle ge en hel del för en sådan "på skojmix" även om jag förstår att det kanske inte är läge. Men ta det som verkligt beröm.
Kul att du tycker det är snyggt!
Ja, sångstämmorna är ju huvudingrediensen i låten! Blandningen av mina och Plinkas stämmor gör troligen en hel del.
Tyvärr skulle man upptäcka brister i åtminstone mina egna stämmor om alla instrument togs bort... :)
Däremot skulle jag kunna tänka mig att en annan typ av komp, t.ex syntbaserat också skulle kunna funka...
Låten du nämner är en av mina favoritlåtar av CSN&Y, så det suger jag i mig!  B)
Tack för snälla ord!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
equality - Precis som du säger så har jag lagt Plinkas höga stämma ute till vänster i mixen!  :)
             

Säger jag det? Känns lite meningslöst att kommentera med sådana svar. Du får ju till mixen ändå och det är ju huvudsaken.  :)
Ta inte illa upp, men jag försökte bara skoja till det lite med din tidigare kommentar om placeringen av Plinkas höga stämma! Jag har faktiskt lagt den 40% till vänster....
Förstår inte varför vi har så olika uppfattning om det...borde ju inte
vara beroende av anläggningen..?
Plinka har med två stämmor, den andra ligger något till höger (20% har jag för mig).
Jag sjunger tre stämmor varav en 20% till vänster, en i mitten och en till höger ca 40%.
Tycker den placeringen låter rätt bra, de olika stämmorna går att åtskilja någorlunda bra.
/Asti

Jo nu fattar jag och det var ett roligt svar. Jag
var lite grinig. Peace and shine on!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
equality - Precis som du säger så har jag lagt Plinkas höga stämma ute till vänster i mixen!  :)
             

Säger jag det? Känns lite meningslöst att kommentera med sådana svar. Du får ju till mixen ändå och det är ju huvudsaken.  :)
Ta inte illa upp, men jag försökte bara skoja till det lite med din tidigare kommentar om placeringen av Plinkas höga stämma! Jag har faktiskt lagt den 40% till vänster....
Förstår inte varför vi har så olika uppfattning om det...borde ju inte
vara beroende av anläggningen..?
Plinka har med två stämmor, den andra ligger något till höger (20% har jag för mig).
Jag sjunger tre stämmor varav en 20% till vänster, en i mitten och en till höger ca 40%.
Tycker den placeringen låter rätt bra, de olika stämmorna går att åtskilja någorlunda bra.
/Asti

Jo nu fattar jag och det var ett roligt svar. Jag
var lite grinig. Peace and shine on!
Ingen som helst fara!  :)
Jag kan säkert vara tålamodsprövande många gånger med konstiga kommentarer!  :rolleyes:
Jag är mest förbryllad över hur vi kan tolka placeringen av sångstämman så olika...
Själv har jag nedsatt hörsel på högerörat, men panorerar jag en kanal 40% åt ena hållet
borde det framgå rätt tydligt tycker jag.... :wacko:
Men jag blir förvånad ibland över hur olika det kan låta mellan hörlurar och monitorer.
Man får väl antagligen vara nöjd så länge man kan lyssna och njuta till musik, varifrån den än kommer!  :)
/Asti t.f. procentare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har sänkt Plinkas stämma lite grand, samt dragit in stämmorna en aning mot mitten.
Gitarrsolot är sänkt en smula och jag har försökt att hitta en bättre ljudande baskagge!  :)
Tror att den får anses färdig nu.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa