Kontrollrummet

Koppla in preamp....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Kan någon räta ut mina frågetecken?

Förutsättningar:
MacPro
Apogge 1
Logic
Line preamp

Kedjan borde väl bli så här:
Mick, preamp, appoge, logic eller?

Läste en artikel i studio tidningen där de gjorde....
Mick, appoge, preamp och sen då?
Studio nr 6 s 72, recension av AKG C451B

Frg 2
Någon som vet om man kan spela in på båda kanalerna på appoge 1 samtidigt? En mickad kanal och en line kanal tex gitarr? Detta går säkert läsa sig till...

/Göran


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Kedjan borde väl bli så här:
Mick, preamp, appoge, logic eller?

Ja, den borde väl det... Frågan är väl vad "Line preamp" är...??? Är det en microfonförstärkare från tex Line Audio så är det säkert rätt men uttrycket som sådant kan ju stå för någon slags buffertsteg eller impedans/nivåanpasning också...

Någon som vet om man kan spela in på båda kanalerna på appoge 1 samtidigt? En mickad kanal och en line kanal tex gitarr? Detta går säkert läsa sig till...


Har ingen erfarenhet av vare sig Appoge elller Logic och det var länge sedan jag körde Mac men de flesta ljudkort brukar ha ett program för att göra inställningar. Om kortet har olika ingångar för Mic, Line och instrument bör du någonstans kunna ställa in vilken du ska använda. Vill du använda olika ska du kanske börja med att kryssa ur någon ruta där det står typ "Stereo" så att det går att göra olika inställningar för höger resp vänster kanal.

Lycka till! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Tackar....tackar.... För hjälpen.

Jo det är en line audio preamp jag pratar om. Men i artikeln hade de någon annan mickförstärkare. Kan man koppla som de skrev? Konstigt *hm*

Jo har lite olika ingångar så får nog läsa vad det står om dess möjligheter.

/Göran


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Har tröttnat på att "läsa annonser" i de där magasinen... så jag har den inte men det låter som att de skrivit fel även om jag har en rätt öppen attityd till felkopplingar...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1