Forum > Färdiga produktioner
MaxB & Annique - Though You're Gone
MaxB:
- Equality
Det är värt att lära sig konsten hur en kompressor arbetar och bör arbeta på olika material. Jag får arbeta vidare på den konstens väg i kommande material. Tack för hjälp med teorin här. Jag har även haft en "parallellkomprimering" nej "parallellkonversering" med kompetens på annat håll och i och med den konversationen har jag kommit fram till att jag ska ta bort steg 3 på mina EQ-inställningar. Kan tänka mig att det ger vad jag vill ha, även om det finns många sätt att nå liknande resultat.
- Altsax
Tack för bassupport :P
Tack för sångsupport :lol:
Jag håller med dig! B)
Har nu en idé på vad som subtilt kan "bryta av". Har tänkt mig göra en subtil samtidig volymsänkning på basen och trummorna, på max två ställen i låten, för att ta ner intensiteten och sen komma tillbaka. Tror den lilla detaljen kan ge något som Jocke tipsat om via PM under utvecklingen av låten.
Munspelet vill vi ha så här halvcrazy, vill inte det ska "go over the top". Om som jag skrev tidigare, det finns en slidegitarr som är muted, som också utelämnats.
Har nu lyssnat efter det pling du nämner vid en minut men jag hör det inte. Jag vet inte om Annique hade telefon med ett "pling" där, jag hade det inte.
Musikdatorn har inte internetkontakt så den är det inte.
MaxB:
Man kan bli knäpp av att sitta och mixa... :lol:
Jag försöker ratta till en shysst wavefil av den här låten och mupptrixar som en galning innan jag hoppas komma i mål... B)
Tror den här duger... om ingen protesterar för högt?! B)
Har sänkt EQ-3:an till 2dB på sångspåret och den lyfter runt 6kHz istället för 10 kHz (för att undvika det vassa ljudet)
Har dessutom gjort volymminskning på de starkaste sångställena.
Drog upp munspelet obetydligt lite enligt en del önskemål men det är troligen bara jag som hör och knappt ens jag.
Gjort några samtidiga småsmå volymändringar på trummor och bas för att få lite mer dynamik men antar att även det är knappt märkbart.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Annique_ThoughYoureGone_20130627.mp3[/mp3]
Bribedant:
Nu hör jag bara musiken utan att lyssna efter hur det låter. Sitter väldigt rätt detta.
Blir nyfiken, det är ett skönt sound i basen. Är väl inte en "fiol bas" väl..? Karaktär hursomhelst :wub:
palm:
- palm
Bra stämmor, shit alltså här kommer en sanningsägare igen. Bra stämmor skulle kunna förhöja. Nu finns sex försiktiga stämmor (två i refränger och sex i den intensiva delen, innan lugna avslutningen) men de ligger mer som ett pad-sound
Nu drar vi i bromsen.... tror nog jag var en väldigt otydlig sanningssägare. Toner i stämman (stämtoner) är inte körarr. Så jag tänkte inte på dina/era sex stämmor i refr eller den intensiva delen.
Jag tänker mig mer en tre, fyra, fem ters/kvinttoner som plötsligt och på rätt ställe bryter upp och förhöjer örats lyssning. Det var detta JAG tänkte på.
/Palm
MaxB:
--- Citat från: palm skrivet 28.06.2013, 21:31:08 ---- palm
Bra stämmor, shit alltså här kommer en sanningsägare igen. Bra stämmor skulle kunna förhöja. Nu finns sex försiktiga stämmor (två i refränger och sex i den intensiva delen, innan lugna avslutningen) men de ligger mer som ett pad-sound
Nu drar vi i bromsen.... tror nog jag var en väldigt otydlig sanningssägare. Toner i stämman (stämtoner) är inte körarr. Så jag tänkte inte på dina/era sex stämmor i refr eller den intensiva delen.
Jag tänker mig mer en tre, fyra, fem ters/kvinttoner som plötsligt och på rätt ställe bryter upp och förhöjer örats lyssning. Det var detta JAG tänkte på.
/Palm
--- Slut citat ---
Annique är upptagen med annat och jag gör nog inte mer på den nu. Vi har hållit på under en månad ungefär och nånstans får man avrunda. Vi gör det här. Kanske får vi lägga upp nästa låt i ett tidigare skede...
Bribedant, det är en vanlig elbas spelad genom en effekt i gitarr-Pod2. Eq upp runt 1 kHz så man hör knorret på basspelet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida