Forum > Färdiga produktioner
MaxB & Annique - Though You're Gone
Eddi:
Jag visste att den här låten skulle riva ner en storm av inlägg - för att den är så himla bra. Men jag tycker det är lite märkligt att det inte blir några kommentarer eller röstningar på den pågående festivalen - det tror jag aldrig har hänt tidigare kanske är det sista Festivalen på KR?
Ursäkta för lite trådkapning MaxB men alla verkar ju läsa detta åtminstone.....
MaxB:
- Altsax
Tack!
- Jocke
Du är finlirar'n som vill skruva ljudet liite till
Såg att kompressorn var ver III och manualen som följde med i PDF-format är för ver II så III:an borde fungera om II:an fungerar i min Cubase VST32.
EDIT: Har tagit hem den och har lagt dll-filen i rätt katalog (MkIII) men efter att jag startar Cubase hittar inte Cubase den. Man kan tro det är mitt kunnande som är problemet med installationen av dessa två men jag betvivlar att så är fallet. B)
Hmm, plan B, vad var de?
- Eddi
Det är endast tre dagar kvar att rösta. Om ingen röstat ännu är det väl dags ikväll efter maten. Tänk om nån hinner före... :o
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2013, 23:02:29 ---
- Jocke
Du är finlirar'n som vill skruva ljudet liite till
Såg att kompressorn var ver III och manualen som följde med i PDF-format är för ver II så III:an borde fungera om II:an fungerar i min Cubase VST32.
EDIT: Har tagit hem den och har lagt dll-filen i rätt katalog (MkIII) men efter att jag startar Cubase hittar inte Cubase den. Man kan tro det är mitt kunnande som är problemet med installationen av dessa två men jag betvivlar att så är fallet. B)
Hmm, plan B, vad var de?
--- Slut citat ---
Nä, det är säkert inte ditt kunnande som begränsar utan att Cubase VST32 antagligen bara stödjer VST Mk I... Tror man är inne på Mk III nu och sådana pluggar går säkert inte att ladda i typ Cubase 3.
equality:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2013, 20:53:04 ---- Equality
Om man ska ha ett knä på kompressor, vad ska man ratta annorlunda? Är det Threshold och är det bra på sång?
MaxB t.f. rådvill
--- Slut citat ---
Vinkel på knät minskas (mer böj) ju högre man ställer ration. Kompressionen helt enkelt grafiskt framställd. Med threshold ställer man in vid vilken ljudstryka kompressorn skall börja jobba. Knät kan alltså vara precis det samma vid olika thresholds. Attacktiden är hur snabbt kompressorn skall gå in och releasetiden när den skall släppa, dessa påverkar inte heller knät. Kan tänka mig att (för) kraftiga transienter behöver annan inställning på dessa än exempelvis sång. Makeup gainen är väl för att kompensera för den ljudenergiförlust kompressionen ger upphov till i mixen. Många variabler som påverkar resultatet således. Kikar på mitt preset för sång ("soft vocal") där inställningarna är: knee 10 dB, ratio 7,2 : 1, threshold -14 dB, attack 2 ms och en release på 285 ms. Ibland minskar jag på ration något. Ganska försiktig inställning för att kompressorn inte skall "höras" och faktiskt ett öppnare knä än det du har på bilden. Du kan ju se hur den renderade wav-filen ser efteråt (när kompressorn sagt sitt) men det ersätter naturligtvis inte lyssning. Tycker det borde gå att monitorera kompressorinställningarna i ditt Cubase, att lyssna samtidigt som du rattar på dom.
Nu har jag svamlat mycket om något som jag egentligen inte begriper men så länge ingen annan svarat så... :P Kommer väl smäll på fingrarna vartefter. :D
Altsax:
basen ska vara sådär vild
sången ska ligga sådär högt
Däremot skulle den vinna på nått som bryter av i mitten eller på slutet
I brist på annat kan munspelet "go crazy"
Du har god smak, lita på den
I början, "While I'm blinded by tears" vid en minut. Är det ett Skype "pling" "Du har nytt meddelande" som hörs? - sätt skype (och outlook) på ljudlös från och med nu och för alltid!
/Josef
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida