Forum > Färdiga produktioner

MaxB & Annique - Though You're Gone

<< < (5/9) > >>

Tokai:
Kul! Nackdelen med bra gjord video är att man bara titter på den och glömmer bort musiken. Men jag tycker ändå att det fungerar bra ihop.
Snygg mix. Gillar särskild det lugna partiet mot slutet där instrumenten, trummor osv framträder fint.
Enligt snapshot på mixern kanske lite väl mycket topp runt 8-10000 på sången.
Gillar sången, verkligen ett fynd. Påminner lite om Alanis Morrisette.

equality:
Kompressorn på bilden ser verkligen försiktig ut. Nästan inget knä alls. Rutinerade sångare limiterar ju sin dynamik själva genom hela tiden ändra avståndet till sångmicken.

MaxB:
- Jocke
Hmm, jag blir rådvill. Kanske en försiktig RMS, finns en sån?
Annars är kanske parallellkompression grejen, om jag skulle lyckas få till den...

- Tokai
Bra gjord video  :wub:
Det är kul att du säger det. Började med att jag efter klartecken terroriserade Annique genom att filma henne och en del utrustning i studion för att nån dag senare fylla på med att filma mig själv.
Fade in/fade out i bild är användbart och lugnande, tycker jag som ogillar snabba klipp i moderna musikvideor.
Kanske väl mycket topp i eq-inställningarna, kanske där jag ska plocka bort del 3 som i bilden visar en extra topp i det frekvensområdet.
Ja, Annique är ett fynd, vet inte hur många oberoende som har använt just det ordet - det är åtskilliga!
Påminner även om Carol King då hon sjöng "You've got a friend" och några sångerskor till som jag inte kommer på namnet på just nu.

- Equality
Om man ska ha ett knä på kompressor, vad ska man ratta annorlunda? Är det Threshold och är det bra på sång?
MaxB t.f. rådvill

Altsax:
Lyssnade precis i studion med bra utrustning och lugn och ro

Helt fantastiskt! Outstanding!

Ändra inget!

(ja, kanske lite sax på slutet då  B) )
(Eller tvärflöjt?)

/Josef

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.06.2013, 20:53:04 ---- Jocke
Hmm, jag blir rådvill. Kanske en försiktig RMS, finns en sån?
Annars är kanske parallellkompression grejen, om jag skulle lyckas få till den...

--- Slut citat ---

Inte ska du vara rådvill - du har gjort ett underbart bra jobb så här långt! :) Det är ju det som gör att vi försöker knuffa dig sista biten också - låten är kanon! Vi som uppgraderat våra Cubase har ju fått lite moderna grejer att välja på, för många kan jag tycka ibland...^^ Har skickat ett PM med ett annat förslag som är värt att prova... Skrev jag att jag tyckte att videon tillför en dimension till även om jag inte analyserat handlingen så noga... ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion