Forum > Färdiga produktioner

Plinka + Tanja, Katarina & gitarrist: Kissing Another Frog -FILM

<< < (13/17) > >>

Plinka:

--- Citat från: pxm skrivet 11.08.2013, 21:13:26 ---Låter bättre nu och är mer dynamisk än första gången jag hörde den........
Riktigt skön......Jag lyssnar i mina monitors och jag tycker nivåerna är okey.....

Shysst låt..... :)

mvh

--- Slut citat ---
Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.08.2013, 22:04:58 ---Underbart Plinka :rolleyes:

Alltihopa ljuvligt, men vem kan gitarristen vara...Wernborg är min gissning i första hand..eller Bjurte?!!

Du KAN inte låta oss sväva i ovisshet så mycket längre nu :D

5/5 av mej!!

/Marre

--- Slut citat ---
Tack för det Marre, glad att höra så gott omdöme av dig  :wub: Men...ett löfte är ett löfte...ingen av dina gissningar stämmer dock, men vill gitarristen, så får hen själv komma fram!  :P Hur spännande som helst förstår jag ;)

--- Citat från: Eddi skrivet 12.08.2013, 22:16:30 ---Jag har lyssnat in denna lite då och då men inte skrivit något - nu låter det som om du har alla hästarna inne gäller bara att få fason på dom. Jag tycker det är lite hårt mixat och som du själv säger sången försvinner lite och är lite diffus - arret måste ducka lite när den anonymes gura kommer in för att det ska funka. Mina tankar... såg förresten att du fått ett anbud från Freddy om att mixa - hade jag vart du hade jag skickat filerna till honom för slutmixet - gurasolot behöver du nog inte skicka dock :D

--- Slut citat ---
Hej Eddi! Tack för lyssning och bra kommentar! Javisst, nu när jag lyssnat runt lite på den så håller jag med dig  :) Tanken med Freddy är helt klart lockande, även om jag ser framför mig ett jäkla jobb med hysteriskt många filer som då ska skickas över :blink:
Samtidigt, så skulle man ju någonstans vilja lära sig det här med mixning också, så en del av mig vill fortsätta öva! Hittills har mitt musikskapande krävt oändligt tålamod och oceaner av tid, så varför ge upp nu :lol:

Men...kanske behöver jag vila mina öron lite från denna nu, och sen gå på´t igen

Jocke:

--- Citat från: Plinka skrivet 12.08.2013, 23:17:55 ---Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

--- Slut citat ---

Bra lyssning är verkligen helt avgörande för vad man lyckas "kläcka" ur sig. Tycker nog att subs är lite överkurs om det är musik man håller på med - film däremot... Det allra viktigaste är att man kan avnjuta sina mixar i andra system (högtalare, bil, lurar...) utan att störa sig. Tycker det här låter utmärkt! :)

Mecklar med en XL-modell av mina monitorer... de små pallade inte medhörning av elbas mer än några år... också värt en egen tråd - hur gör ni andra? ;-)

Altsax:
Har bara blivit bättre varje gång jag lyssnar på den :)
 :wub:

/Josef

bjurte:
Jepp ! En liten pärla som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar..
Kanske en aningens mer tydlighet/vässa överlag skulle kunna önskas ??
Den 'Mystiske' Strängbendaren har nog fallit lite väl långt in i musiken, kanske att du kunde lyfta upp plinket en uns.
Men dessa påpekanden är bara petitesser, det låter skitbra som som det är !! 

Plinka:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.08.2013, 00:18:47 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 12.08.2013, 23:17:55 ---Tack för det  :) Många monitorer kan vara lite luriga har jag märkt, jag menar de flesta har väl typ max 8", så hur gör ni, kompletterar ni med sub-basar i era studios för att uppfatta alla frekvenserna rätt(kanske annan tråd nu)... Håller med, okey är dom nog, men mer kan göras uppenbarligen ;)  :P

--- Slut citat ---

Bra lyssning är verkligen helt avgörande för vad man lyckas "kläcka" ur sig. Tycker nog att subs är lite överkurs om det är musik man håller på med - film däremot... Det allra viktigaste är att man kan avnjuta sina mixar i andra system (högtalare, bil, lurar...) utan att störa sig. Tycker det här låter utmärkt! :)

Mecklar med en XL-modell av mina monitorer... de små pallade inte medhörning av elbas mer än några år... också värt en egen tråd - hur gör ni andra? ;-)

--- Slut citat ---
Tack going! Ja...funderar mycket över monitorer här...forskar vidare i detta!

--- Citat från: Altsax skrivet 13.08.2013, 10:10:13 ---Har bara blivit bättre varje gång jag lyssnar på den :)
 :wub:

/Josef

--- Slut citat ---
Glad att höra! :wub:

--- Citat från: bjurte skrivet 13.08.2013, 11:05:00 ---Jepp ! En liten pärla som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar..
Kanske en aningens mer tydlighet/vässa överlag skulle kunna önskas ??
Den 'Mystiske' Strängbendaren har nog fallit lite väl långt in i musiken, kanske att du kunde lyfta upp plinket en uns.
Men dessa påpekanden är bara petitesser, det låter skitbra som som det är !! 

--- Slut citat ---
Gott att höra, så att man tycker att det är värt att göra en sista översikt av mixen och frekvenserna, ger mig på det igen i helgen eller så! :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion