Kontrollrummet

Festival #30 Reggae Röstningstråd

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
PS: Varför ligger röstningstråden under halvfärdiga demon? 

Därför att Altsax skiter i traditionerna då han greppar stafettpinnen o rusar ut i det okända. En eloge till honom för att han gör det... Med ett 28.8 modem!

Det kan nog tänkas vara ett smart drag dessutom, då det som regel är mer fart i demosektionen än i den andra delen av forumet = fler som ser röstningstråden och kanske röstar  :unsure:

Yez, även du Brutus!  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
PS: Varför ligger röstningstråden under halvfärdiga demon? 

Därför att Altsax skiter i traditionerna då han greppar stafettpinnen o rusar ut i det okända. En eloge till honom för att han gör det... Med ett 28.8 modem!

Det kan nog tänkas vara ett smart drag dessutom, då det som regel är mer fart i demosektionen än i den andra delen av forumet = fler som ser röstningstråden och kanske röstar  :unsure:

Yez, även du Brutus!  B)


Tack men nej. Jag la ner festivalerna för länge sen, både som deltagare och röstare.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
nr 4 Egghuvud, Cold - 8 poäng
nr 1 Perrra o Djonas, Grillning på stranden - 6 poäng
nr 5 Egghuvud, Orlando - 4 poäng
nr 2 MaxB - Quick and dirty - 2 poäng
nr 6 Morgonte o Egghuvud - Sommarblues - 1 poäng


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
PS: Varför ligger röstningstråden under halvfärdiga demon? 

Därför att Altsax skiter i traditionerna då han greppar stafettpinnen o rusar ut i det okända. En eloge till honom för att han gör det... Med ett 28.8 modem!

Det kan nog tänkas vara ett smart drag dessutom, då det som regel är mer fart i demosektionen än i den andra delen av forumet = fler som ser röstningstråden och kanske röstar  :unsure:

Jo tänkte också på det men när jag senaste dagarna sett tråden fara som en jojo upp och ner och ibland borta från förstasidan blev jag tveksam.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Hade sånär glömt bort att rösta - sista veckan innan semestern (vet inte om det är någon bra förklaring...) Sist som alltid... :rolleyes:

MaxB - Quick and dirty - enkelt, men sätter gung på mig, därför 8 poäng
Egghuvud, Cold - här svänger det åxå på rätt sätt 6 poäng
Perrra o Djonas, Grillning på stranden - dansbandsreggae är ingen favorit, men suverän prodd gör att jag faller ändå.  4 poäng
Eddie och Perowitch  "Those Damned Shoes" - tyvärr, inget gung på mig, trots bra instrumental och sånginsatser. 2 poäng
Egghuvud, Orlando - Totalcatchy låt, men hör inget reggaegung här. Låten hade dock placerat sig högt i en mer allmän latinfestival. 1 poäng
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Nädå, jag är sistare. ;)

8p: Bidrag nr 4
6p: Bidrag nr 2
4p: Bidrag nr 6
2p: Bidrag nr 5
1p: Bidrag nr 3
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Om jag inte helt har räknat bort mig nu :wub:
GRATTIS till Eggs och COLD

Och bra genomfört Josef trots de usla tekninska förhållanden. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gratttis Eggis, som med de tekninska förutsättningarna roddade en seger i hamn!
Tack alla som ställde upp med bidrag. Kommande, kan bli en spännande festival med fler deltagare!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jahaja!

Här har det tydligen hänt något,missat detta helt.

Grattar givetvis egget men ställer mig i skamvrån för att jag missade röstningen

Mike


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jahaja!

Här har det tydligen hänt något,missat detta helt.

Grattar givetvis egget men ställer mig i skamvrån för att jag missade röstningen

Mike

Ja, det där med att ha en stor nyhet på första sidan verkar ju överskattat.  :lol:


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Inväntar generalens slutliga räkning och dom innan jag hurrar.  :unsure:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jahaja!
Här har det tydligen hänt något,missat detta helt.
Grattar givetvis egget men ställer mig i skamvrån för att jag missade röstningen
Mike

Ja, det där med att ha en stor nyhet på första sidan verkar ju överskattat.  :lol:


HM är en stor och stark karl, ser inte skogen för alla träd.
Varför lägger man in nyheter på förstasidan - relevant fråga...  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Varför lägger man in nyheter på förstasidan - relevant fråga...  ;)
Mest för att det alltid ligger en nyhet där som inte går att välja bort, utan att det innebär jobb.  Hellre en nyhet som är hyfsat aktuell?

Man lägger in nyheter där när man blir ombedd.
Ibland kommer man ihåg att lägga in en nyhet utan att man blir ombedd. Tex. vid festivaler.


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Till slut blev det överlägsen seger för Cold



Ett fyrfaldigt leve
Hurra Hurra Hurra Hurra!!!!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Varför lägger man in nyheter på förstasidan - relevant fråga...  ;)
Mest för att det alltid ligger en nyhet där som inte går att välja bort, utan att det innebär jobb.  Hellre en nyhet som är hyfsat aktuell?

Man lägger in nyheter där när man blir ombedd.
Ibland kommer man ihåg att lägga in en nyhet utan att man blir ombedd. Tex. vid festivaler.

Jag vet, det ät bra! Jag tänkte närmast "otack är världens lön" med tanke på att du gjort informationen exemplariskt tillgänglig, så går HM o missar den ändå.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Grattis Egget! :)

Tack så mycket och tack till alla som röstade. Det var roligt och som jag tidigare sagt så passar det mig att leka med genres. Lite lågt med bidrag och röstning denna gången så extra tack till alla som orkade engagera sig trots sommar semester och allt det där.

Låtarna blev nog rätvist behandlade i röstningen. Orlando var egentligen tänkt som en ironisk kommentar till den västerländska civilisationen som låtsas att alllt är peachy medan de sociala orättvisorna ligger och gror bakom. Det finns många sociala problem i Orlando trots värmen och det på ytan så somriga. Nu blev texten inte klar som sådan och jag fick vinga det lite så den blev nästan pinsam. Cold var jag nog mer nöjd med även om det var en ganska traditionell hjärta/smärta text.

Som vanligt är jag ödmjuk och riktigt riktigt glad för att jag vann.
Frågan är väl vad vi gör nu? Skall vi vänta? Försöka hitta ett tema som passar fler av oss? man minns ju vissa höjdarfestivaler med femton tjugo bidrag. Vad tycker ni folket? (appropå Almedalsveckan)

Eggs :)


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Grattis Egget! Inte helt otippad vinst då du var med på tre bidrag B)! Men absolut rätt låt som vann av dom!

Om jag tolkar stämningarna på forumet rätt så är det nog semester de flesta vill ha nu! Ut och njut av sommaren B), så kan vi sparka igång en ny festival när vi kommer tillbaka från sommaraktiviterna, solbrända och studiosugna!
Man jag kan ju ha fel... :rolleyes:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Jag hade två bidrag på G, men kom aldrig längre än till att lägga bas - spåret och några rader text på vardera.
Det var sjukt mycket att göra - både på jobbet och hemma (frun är något svartsjuk på studion - min älskarinna, ibland, då ger jag henne lite uppmärksamhet så uppstår ljuv musik igen - fast på annat sätt  :D )

Det jag försöker säga är att jag gärna tar hela sommaren på mig att göra låt till nästa festival!

Ungefär åt vilket håll lutar Festival #31 ??

(Jag kan lägga grunden nu och skruva till så det passar ämnet sen, bara jag vet ungefärlig kompassriktning)

/Josef


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det vet man inte förrän föregående vinnare diktatoriskt förmedlar förutsättningarna, alternativt spånar fram dessa med övriga, i en ny festivaltråd. Och sånt kan ta tid...  :P
« Senast ändrad: 02.07.2013, 17:14:13 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
tack för grattis morgonte.

Kanske är det en god idé med en lång framförhållning. Jag har några ideér och skall inte grunna så länge. Kanske skall vi ge typ fem sex veckor till folk att göra klart sina bidrag på?

 :)


Utloggad tsmalmbe

Tidszoner, dessa tidszoner :)

Eftersom jag nu skrivit dessa rader under arbetsdagens lopp så röstar jag trots att jag är sent ute verkar det som.

1. Lite väl poppigt och inte reaggea på det sättet som jag bestämde mig för att rösta på. Fuldist på sången och bara mellanregister. Alltför hårt sound för att njuta. Proffsig prodd förstås. 0p

2. Gitarrsoundet lite udda. Annars torrt och bra torvärdigt reggaesound. Sången lite dov och hög. Bra reggaevibbar - framförallt solot ligger väldigt fint. 8p

3. Reggae med lite twist och hawaijiisound. Konfunderande sång! Lite sammelsuriums mix - vissa jingler och catch kanske kunde återkomma lite mer sällan. 4p

4. Mono och grejer! Lite stereofis här och där. Låter gammalt magnetband och unket över hela grejen - väldigt fint. 6p.

5. Lite väl glatt trots moll. Och lite för skränig mix. Vinner inte mig denna dång. I ett annat sammanhang kanske. Men reaggea, det är det nog. 2p

6. Jag hittar inte mig hemma i svenska och reggae. Så det blir dåliga poäng därför. Kompet i denna var väldigt nära perfekt dock, skönt sound. 1p
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Lång tid med en veckas tidszon... undrar om det ändrade slutresultatet.

Stereofis, mono, och magnetbandsunket... blev lite nyfiken vad du menade eftersom jag inte fattar mig på den där proffsstudionomenklaturen.  :)


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilken flax att det är sådana tidsskillnader. Kul att avancera med hjälp av finsk support.
Nån som kan ersätta med nya festivalen på förstasidan, innan det kommer ännu fler röster?
« Senast ändrad: 10.07.2013, 09:47:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tsmalmbe

Oh fan. Nu märker jag att jag inte bara är en tidszon efter, utan en hel vecka. En hel Wecka!

Nåja. Fair is unfair, förlåt för att jag blandar mig i sådant som redan är historik. Det är bara så sällan jag hinner sitta en timme på jobbet med lurar och koncenterar mig på jobb OCH musik.


Stereofis: en låt där allting ligger till största delen i mitten (=mono=) men där vissa små vassa ljud fiser till nu och då - hårt panorerat ut i vänster och höger kanal. Väldigt proffsig lingo detta :)

Mono: se stereofis ;)

Magnetbandsunket: Nånting draget ner som stereo på ett gammalt magnetband. Lite dist, trevliga harmoniska övertoner och ingen diskant. Påminner om Kubansk teknologi från 70-talet, som samhälle :). Riktig reggae så som det skall vara då musiken är i fokus, inte 24 bitar och perfekta reverbsvansar.

Nästa gång skall jag kolla in tidtabellen bättre, lovar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är alltid välkommen!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil