Tidszoner, dessa tidszoner

Eftersom jag nu skrivit dessa rader under arbetsdagens lopp så röstar jag trots att jag är sent ute verkar det som.
1. Lite väl poppigt och inte reaggea på det sättet som jag bestämde mig för att rösta på. Fuldist på sången och bara mellanregister. Alltför hårt sound för att njuta. Proffsig prodd förstås. 0p
2. Gitarrsoundet lite udda. Annars torrt och bra torvärdigt reggaesound. Sången lite dov och hög. Bra reggaevibbar - framförallt solot ligger väldigt fint. 8p
3. Reggae med lite twist och hawaijiisound. Konfunderande sång! Lite sammelsuriums mix - vissa jingler och catch kanske kunde återkomma lite mer sällan. 4p
4. Mono och grejer! Lite stereofis här och där. Låter gammalt magnetband och unket över hela grejen - väldigt fint. 6p.
5. Lite väl glatt trots moll. Och lite för skränig mix. Vinner inte mig denna dång. I ett annat sammanhang kanske. Men reaggea, det är det nog. 2p
6. Jag hittar inte mig hemma i svenska och reggae. Så det blir dåliga poäng därför. Kompet i denna var väldigt nära perfekt dock, skönt sound. 1p