Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Tula hem och Tula vall (med sång av Marre) nya stämmor 130807

<< < (4/5) > >>

Jocke:
Snyggt -snyggare! :) Jag tror ändå att vår folkmusik har satt sig i generna... Hade otroligt svårt för fiolgnissel och dragspel men när jag fick höra Kebnekajse och Jan Johansson förmådde jag ta den till mig och tycker faktiskt om musiken. Tycker det här är en underbar retrospektiv uppgradering som är mycket angenäm lyssning! :)

bjurte:
Ett fint arv sprungen ur den "Svenska Synden"  :unsure: f'låt det "Svenska Vemodet"  :D
Tror att våra svenska gener går igång på dessa mollstänkta melodier, själv älskar jag sånt, bara det inte blir Dragspel i dur.. :wacko:
Ni gör en mkt fin och skön tolkning båda!!
Skön Depp...

spacetrucker:
För mig låter detta "svenskt" å jag har nog mest bara finska gener men jag gillar detta för det  :D

//Space

Roffe H:
Tack Jocke, bjurte och Space:
Detta med gener är intressant, vi har dessa mollgener i både Sverige och Finland tror jag, det lite karga och mörka. Vackra låtar är det och folklåtarna är en riktig skatt att ösa ur antingen man vill rocka eller jazza. Nordisk blues kanske?  :)
/Roffe H

Marruschkka:

--- Citat från: Roffe H skrivet 09.08.2013, 11:11:36 ---Tack Jocke, bjurte och Space:
Detta med gener är intressant, vi har dessa mollgener i både Sverige och Finland tror jag, det lite karga och mörka. Vackra låtar är det och folklåtarna är en riktig skatt att ösa ur antingen man vill rocka eller jazza. Nordisk blues kanske?  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---

Instämmer, visst finns det ett nordiskt vemod, vi går igång på dessa moll-harmonier. Jag är oxå väldigt förtjust i finska toner, både folksånger och finsk tango t ex.

Nordisk blues har gjorts flera ggr för min del, med Space och Mahan. Väldigt trevligt att göra oxå :rolleyes:

Tack Roffe för ditt fina arr här!

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion