Kontrollrummet

Roffe H - Sommarblues i F (Jocke på gitarr)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jazzig blues med stick. En gammal blueslåt som legat och lurat ett tag, lite för vanlig och tråkig för att lägga ut, tyckte jag. Då frågade jag Jocke om han ville hoppa in och förgylla den med lite gitarr och det gjorde han. Den lyfte i mitt tycke så pass att den blev lyssningsbar. Tack Jocke för ditt fina lir.  :D
/Roffe h
« Senast ändrad: 20.06.2013, 13:26:51 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Her kommer det mere som gjör at foten svänger..
Er ikke helt på hemmaplan når det gjelder musiken, men den gir en fin atmosfär.
Virker som sax'et ligger litt högt i ljudbildet, skulle gjerne ha hört mer av bandet..


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Soft och cool musik.

Saxofonen ska nog ner i volym som Sigmunds skriver. Och framför allt skulle jag vilja att saxofonen får nån reverb som ger dess ljud lite breddning.
Skönt gitarrspel enligt klassisk modell. Hur mycket gitarr spelar du Jocke? Bara solot eller även delar av kompet?
Saxofonerna id 111-132 är bara hur läckra som helst. Vilka kompisar som backar upp så behagligt. Vilka smäktande vänner!

Kanske ska stå i hissen under midsommarhelgen?  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helt klart lyssningsbart - tänker lite soft jam av duktiga musiker i en rökig bar där var och en gör sin grej - därför tycker jag inte att saxen ska ner i volym men mer reverb gör en skillnad som jag tror på.
Bra gubbs. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack boys, för era kommentarer och goda råd. Har lagt lite mer reverb på saxarna samt ändrat ett pyttelitet snäpp på volymen, och hoppas att alla är nöjda och glada. :)
Trevlig midsommar alla på KR önskar Roffe H :D
« Senast ändrad: 09.08.2013, 11:46:49 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
All heder åt Roffe som kämpar oförtröttligt med att försöka lära mig spela jazz - tack! :)

Max: Jag plinkar bara det där solopartiet.
https://soundcloud.com/jockepocke-1