Forum > Färdiga produktioner
Asti, Plinka & Wernborg - You are not alone (färdig!)
Henric:
Skön låt - gillar harmoniseringen - får mej att tänka på Beatles! Tramporgeln är klockren, läste något om att blanda in en hammond i tråden men tror det blir kaka på kaka! Gillar effekten på sången men kan tycka det är i mesta laget i början, när kompet kommer in är det bra! Hel rätt med Plinkas sång! Ufo ljuden tycker jag är coola! Slutet däremot tycker jag känns avhugget, tror du ska köra en liten vända med acken och sång typ som i början! Bra jobbat!
Asti:
Plinka - Jaså, du gillade inte heller rymdljuden! :D
Än en gång - tack för din fina sång!
Jocke - Jag tycker också rösterna funkar bra ihop! Låten innehåller ju egentligen ingen refräng,
utan är ju likadana partier som är arrangerade lite olika, men det kanske hade funkat
med en repris på sången i stället för gitarrsolo i slutdelen....?
MaxB - Det är ju rätt mycket reverb på övrigt, så tramporgeln (och ak.gitarren) ligger kanske lite för sig....
Ska testa lite mer reverb på tramporgeln.
Wernborg - Är jättetacksam om du vill hjälpa mig med ett bättre gitarrsolo än vad jag själv mäktar med!
Henric - Roligt att du gillar harmonierna! Beatles är aldrig fel! :)
Kanske sången skulle ha lite mindre reverb i de lugna partierna ja....?
Låten är redan nu över 4 minuter och om jag lägger på en "lugn" vända tror jag den blir lite för lång...
Stort tack för synpunkter och goda råd! Ska fundera och testa!
/Asti
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 23.06.2013, 14:39:27 ---Jocke - Jag tycker också rösterna funkar bra ihop! Låten innehåller ju egentligen ingen refräng,
utan är ju likadana partier som är arrangerade lite olika, men det kanske hade funkat
med en repris på sången i stället för gitarrsolo i slutdelen....?
--- Slut citat ---
Skickligt att kunna variera så! :) Partiet där trummorna kommer in och Plinka sjunger med är så bra att ryser... Brrr.. B)
Harmonica mike:
Här har det hänt grejer :)
Grymt bra med plinka där,det passar perrens.Nu kan jag också leva med et kopplingen i syntheriet :D
Det här blev riktigt bra,vette fanken vad jag skall kasta upp i luften - fem midsommarstänger för det bli att återanvända nästa år
Mike
Sigmunds:
Kanon :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida