Forum > Färdiga produktioner
Asti, Plinka & Wernborg - You are not alone (färdig!)
MaxB:
Bra - kommer inte ihåg exakt vad som var och vad som tillkommit men det är bra!
En ton på slutsolot ogillar jag...
Nie sekunder från slutet skulle jag föredra G# framför G men det är förmodligen en smaksak...
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.06.2013, 18:51:38 ---Bra - kommer inte ihåg exakt vad som var och vad som tillkommit men det är bra!
Nie sekunder från slutet skulle jag föredra G# framför G men det är förmodligen en smaksak...
--- Slut citat ---
I det första "ösiga" partiet har jag lagt till ett par elgitarrer (utpanorerade åt varsitt håll) och
ett elpiano och i det andra "lugna" partiet har jag lagt till ett par elgitarrer och kör.
I det avslutande partiet är det en hel del tillagt (lika som i första + elgitarrsolo).
Testade ditt förslag med B4-orgel i det andra lugna partiet, men tyckte tramporgeln funkade bättre.
Ditt förslag rörande 9 sekunder från slutet låter lite som en "gissning"! :rolleyes: (förlåt)
Tack för kommentar och tips!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 22.06.2013, 18:59:39 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.06.2013, 18:51:38 ---Bra - kommer inte ihåg exakt vad som var och vad som tillkommit men det är bra!
--- Slut citat ---
I det första "ösiga" partiet har jag lagt till ett par elgitarrer (utpanorerade åt varsitt håll) och
ett elpiano och i det andra "lugna" partiet har jag lagt till ett par elgitarrer och kör.
I det avslutande partiet är det en hel del tillagt (lika som i första + elgitarrsolo).
Testade ditt förslag med B4-orgel i det andra lugna partiet, men tyckte tramporgeln funkade bättre.
Ditt förslag rörande 9 sekunder från slutet låter lite som en "gissning"! :rolleyes: (förlåt)
/Asti
--- Slut citat ---
I mp3-filen i min telefon är det exakt nio sekunder från slutet som du träffar ett G där jag som bluesgitarrist skulle valt ett G# - lyssna / kolla om du vill
Orgel i den form som ligger i inspelningen nu är bra. Jag saknade orgel där det bara fanns akustiskt gitarrkomp nu finns en orgel som är bra!
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 22.06.2013, 19:58:48 ---
--- Citat från: Asti skrivet 22.06.2013, 18:59:39 ---
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
I mp3-filen i min telefon är det exakt nio sekunder från slutet som du träffar ett G där jag som bluesgitarrist skulle valt ett G# - lyssna / kolla om du vill
Orgel i den form som ligger i inspelningen nu är bra. Jag saknade orgel där det bara fanns akustiskt gitarrkomp nu finns en orgel som är bra!
--- Slut citat ---
Har lyssnat och förstår vad du menar med G# i st f G och du har helt rätt - det hade varit snyggare!
/Asti
Jocke:
Gillar gitarrerna! :) Är det inte en gitarrlåt? Tycker den skulle tjäna på att vara mer direkt utan tramporgel och kortvågsradio... Försök komma igång lite snabbare i början - solot är väl inte så pjåkigt - behåll de bästa bitar och gör det hälften så långt och lägg på (del av eller hela) refrängen på slutet - en given hit! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida