Kontrollrummet

LÖST

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Totmusic

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 133
    • Visa profil
Hej i midsommarstressen.
Vi tappade min linemixer från släpet och den hittades återfanns aldrig, av oss iaf :(
Tänkte ist att jag skulle köpa en vanlig, enkel, mixer 8-12 kanaler med inbyggda effekter, som ska kunna fästas i rack
med allting färdigkopplat och "dras" fram, för att mixa vid spelning.
Kikade på en Mackie pro fx12, men den går, enl Thomann, inte att fästa på det sättet.
Ska ha den både som linemixer och vidare till större PA, när jag spelar med band och när jag spelar ensam,
eller med två - tre andra musiker.

Har ni ngt förslag på mixer, och/eller enkel racklösning så blir jag mycket tacksam!
Glad midsommar alla musikvänner!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Om du inte ska använda mikrofoningångar är det rätt okritiskt att hantera signal på line-nivå. Vill du ha bra mikrofoningångar så testade MM Phonic med utmärkta tekniska kvaliteter för några år sedan... en beg bör vara billig nu! ;-) Men som sagt - för keyboard och ev andra signaler på linjenivå är det inte så mycket att vara orolig för... det skulle vara möjligt att genomföra med passiva komponenter (utan ström) så kika på att det blir praktiskt och bekvämt att EQ funkar som du vill och att effekterna låter som de ska! :
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Vad var det för mixer och den tappades var?