Forum > Demolåtar
Freddy - Värdelös - Uppdaterad
Freddy:
Tack för feedbacken, har uppdaterat denna nu med nya sångidéer. Funkar detta som form?
Slasksång just nu när jag testat, så den är autotunad. Ska ta om den när idéerna sitter.
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/vardelos.mp3[/mp3]
Eddi:
Jag tycker att sången dränks i musiken - det är en enerverande dubbelkagge som pockar på uppmärksamhet t.ex. jag tycker inte att den är viktigare än sången så den borde hålla tyst.
MaxB:
Feta ljud.
För mig är det överstyrd kick och virvel, och de gamla mixproffsen skulle säga att du ska backa på disten på gitar(rer).
Det är för mig alldeles för "på", för att jag ska kunna uppskatta - fortfarande gubbvarning här mao.
I tried once more! B)
Ola:
det kommer bli kanon det här !
tycker dock att mixen är märklig den behöver stereobreddas och få in luft. (reverb?)
nu låter den lite mono
Mvh Ola
Emulator:
Gillar verkligen den här som du vet.
Man skulle kunna tänka sig att parallellt med detta arret smyga in lite maskiner. kanske en mer metallisk virvel då och då.
En oumph-kagge för att sjunga till de där mer klicketiklickkaggarna också.
En mer desperat halvpanikmässig sång en oktav upp vore fint. knappt hörbar. jag kan testa om du lovar att dista ;)
Dist ja. Någon synthlead som distar in i märgen. bara nån ton här och där. nu är det lite för snällt.
fast det är ju bra. det behövs inget mer. Jag försöker bara delge hur det låter i min skalle :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida