Forum > Demolåtar

Freddy - Värdelös - Uppdaterad

<< < (3/3)

Plinka:
Tungt, jättesnyggt! I början dränks sången helt, men det artar sig och den hörs bättre och bättre  :)

Emulator:
Bara som en kommentar till det sista där Plinka, angående sången. I alternative-träsket tycker jag inte att sången behöver komma fram sådär in your face-mässigt som kanske en mer traditionell poplåt kräver.

På många av mina favoritlåtar finns inte en sportmöässa att veta vad som sjungs om man inte har tillgång till texten, och först då kan man sjunga med, och höra vad som sjungs. Lite annat tänk, att sången ingår i arret som ett instrument mer kanske.

Nu vll jag ju inte hoppa på dig eller så, utan mest dryfta att sång kan vara så mycket mer än just sång ;)

På många låtar jag gör så använder jag sångbitar och gör om så att det mest låter som någon slags organisk pad, för att få med en stämning eller så.

Tja. eh. kanske skulle starta debatt om detta i separat tråd, men nu har jag ju skrivit av mig här, så det räcker nog så LOL.

tack för ordet!

Plinka:

--- Citat från: Emulator skrivet 01.12.2013, 23:41:05 ---Bara som en kommentar till det sista där Plinka, angående sången. I alternative-träsket tycker jag inte att sången behöver komma fram sådär in your face-mässigt som kanske en mer traditionell poplåt kräver.

På många av mina favoritlåtar finns inte en sportmöässa att veta vad som sjungs om man inte har tillgång till texten, och först då kan man sjunga med, och höra vad som sjungs. Lite annat tänk, att sången ingår i arret som ett instrument mer kanske.

Nu vll jag ju inte hoppa på dig eller så, utan mest dryfta att sång kan vara så mycket mer än just sång ;)

På många låtar jag gör så använder jag sångbitar och gör om så att det mest låter som någon slags organisk pad, för att få med en stämning eller så.

Tja. eh. kanske skulle starta debatt om detta i separat tråd, men nu har jag ju skrivit av mig här, så det räcker nog så LOL.

tack för ordet!

--- Slut citat ---
Bra skrivet Emu! Jag förstår vad du menar, och med det perspektivet håller jag med dig  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion