Forum > Demolåtar
Freddy - Värdelös - Uppdaterad
Freddy:
Mixen låter rätt gröt nu, men det är en slask på låten. Jag ska strukturera upp allt lite, tror låten kan fungera, vad tror ni?
Emulator har varit med och bidragit till texten...
--- Citera --- VÄRDELÖS text: Lindberg/Barkman
Så min vän
Ingen annan orkar lyssna
Ingen annan orkar bry sig
Helt utspelad och övergiven
Så värdelös
Du är så värdelös
Är du här igen?
Så ingen annan förstår dig?
Nu är det så att jag fattar
Du är värdelös, helt talanglös
Så värdelös
Du är så värdelös
Fastän världen din stannar upp
Genom korseld och krossat glas
Tills du slutligen faller ner
Din lögn går i kras
--- Slut citat ---
UPPDATERAD!
Ändrat och testat lite nya sånggrejer, funkar?
Slasksång just nu när jag testat, så den är autotunad. Ska ta om den när idéerna sitter.
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/vardelos.mp3[/mp3]
Altsax:
Det låter som att din sångteknik blivit bättre
Det låter bättre när du sjunger, helt enkelt
Själva låten sen, det här låter som Freddy, vredesvisor? Den kan absolut passa på skivan då den är i samma stil.
Du vet om att du inte gör populärmusik? :D Den här kommer aldrig att spelas i rixfm.
(jag tror att du tolkar det som en komplimang)
Däremot hoppas jag att du får spela den på nån hårdrocksfestival! Det förtjänar den!
I mina öron låter det sommar, öl, långt hår, tält, väldigt sena nätter och träningsvärk i nacken
:lol:
Jocke:
Radio Rix är nog inte aktuellt - snarare "Radio Risk" då... :rolleyes:
Är imponerad av att du håller dig till samma tema så många låtar i rad... Jag brukar tröttna och vilja göra något helt annat rätt fort... :( Det här låter väl som det ska men det har varit dystert så länge att det kanske snart är dags för något gladare? Deppat klart? :rolleyes: ;)
MaxB:
det är helt klart att jag blivit gubbe. Tänkte lyssna i en positiv anda men det fungerar inte
Dont say I didnt try, just didnt try hard enough....
Dividend:
Tycker inledningsvis att det låter lite som du inte kan bestämma dig för om du vill growla eller skrika "blackmetal"-skrik. Fast sen fattar jag att det kanske är "din grej", minns inte att du låtit så tidigare :)
Jo men den tar sig. Gillart, som neggo-text betraktad är det fint inramat. Skit i Rixfm, spelar du live på nån festival eller så, så kommer jag dock och kollar :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida