Kontrollrummet

Perowitch-OH-yee

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN:OH-Yee
ARTIST/GRUPP:Perowitch
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD:4.18
KOMPOSITÖR:Perowitch
PRODUCENT:Perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2014
FORMAT: mp3


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Coolt stycke Perowitch..Men liiite överreverberat va?

Skön rytm då trummorna kom in,men jag hade lättat lite på reverbet.

Tog på mig lurarna för en lyssning också..Mycke reverb ja  :) Hörde också lite dovt muller i basen.Annars kanon.

Rösterna blir jag nyfiken på,färdiga "voices" eller har du polare med det guldet i strupen? Grymt i vart fall.

Jag slänger fram fyra "moogar",å en beggad akai om du drar ned en liiten aning på reverbet..

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag slänger fram fyra "moogar",å en beggad akai om du drar ned en liiten aning på reverbet..

HAHAHAHA.... Funny stuff!!!  :lol: :wub:

Nåväl!

Nåt sånt här försökte min fru få mig att tillverka igår.. Hon tyckte att om jag skruvar ihop nån "dansig" låt på 20 minuter så skulle hon kunna sjunga in den sen.. Får tillägga att hon saknar all förståelse för hur det där med musikskapande fungerar... Hon tror på allvar att det max tar 20-30 minuter.. Men hon tror också att materialet till en altan på 40 kvadratmeter kostar runt femtonhundra spänn...  :wacko:
I övrigt så fungerar hon fullt normalt..  :P

Hur som helst. Efter att ha provat, under ett par timmar att sätta ihop nåt annat är gitarrbaserad rock så har jag fått en helt ny respekt för Er som gör så.. Det är makalöst svårt.. I alla fall för mig..

Det här var dessutom riktigt behagligt.. Grymt sköna trummor och rösterna är fantastiska..
Väntar dock på nåt mer.. Nåt som tar låten till en annan nivå liksom. Nu blir det lite tjatigt i längden..

Mer än så kan jag tyvärr inte bidra med..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Coolt stycke Perowitch..Men liiite överreverberat va?

Skön rytm då trummorna kom in,men jag hade lättat lite på reverbet.

Tog på mig lurarna för en lyssning också..Mycke reverb ja  :) Hörde också lite dovt muller i basen.Annars kanon.

Rösterna blir jag nyfiken på,färdiga "voices" eller har du polare med det guldet i strupen? Grymt i vart fall.

Jag slänger fram fyra "moogar",å en beggad akai om du drar ned en liiten aning på reverbet..

Mike
Hej Mike . MOOG de var längesedan  kommer i håg att keybord killen i vårt band på 80 talet köpte en sån tror det var 300 sladdar till den hoppas inte de är en sån moog :DKan nog hålla med att det krockar lite i frekvenser men men nexusen har dessa som standard så där vill jag inte in å peta tror jag kanske suttit för mycket i mixen för själv har jag inte reagerat på just det men glömde nog skära i basen aja får bli på nästa.Rösterna ja de är ju samplade skulle vilja ha en egen begåvning där men icke. Tack för lyssningen Mike ps vänta ser att du sa fyra moogar blir mycke sladdar :lol:


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Hogge du får mig att skratta så frugan undrar vad som är så jäkla roligt :P

Kvinnor förstååår inte sådant där vet du!

Nåväl musiken... det låter väl riktigt trevligt detta, undrar också om det är samplingar eller hemmatagningar? Låter polerat o bra, kanske lite för polerat? men visst den är färdig, ligger helt rätt!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jag slänger fram fyra "moogar",å en beggad akai om du drar ned en liiten aning på reverbet..

HAHAHAHA.... Funny stuff!!!  :lol: :wub:

Nåväl!

Nåt sånt här försökte min fru få mig att tillverka igår.. Hon tyckte att om jag skruvar ihop nån "dansig" låt på 20 minuter så skulle hon kunna sjunga in den sen.. Får tillägga att hon saknar all förståelse för hur det där med musikskapande fungerar... Hon tror på allvar att det max tar 20-30 minuter.. Men hon tror också att materialet till en altan på 40 kvadratmeter kostar runt femtonhundra spänn...  :wacko:
I övrigt så fungerar hon fullt normalt..  :P

Hur som helst. Efter att ha provat, under ett par timmar att sätta ihop nåt annat är gitarrbaserad rock så har jag fått en helt ny respekt för Er som gör så.. Det är makalöst svårt.. I alla fall för mig..

Det här var dessutom riktigt behagligt.. Grymt sköna trummor och rösterna är fantastiska..
Väntar dock på nåt mer.. Nåt som tar låten till en annan nivå liksom. Nu blir det lite tjatigt i längden..

Mer än så kan jag tyvärr inte bidra med..
Jo jo så är det det tar längre tid än man tror och snickra i hop en sån här låt .men lite kul att du nämner något som tar  den till högre höjder jag gjorde faktiskt ett tema till men det kantrade så de var och gå till basic i gen. Kul att du gillade den annars/perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Hogge du får mig att skratta så frugan undrar vad som är så jäkla roligt :P

Kvinnor förstååår inte sådant där vet du!

Nåväl musiken... det låter väl riktigt trevligt detta, undrar också om det är samplingar eller hemmatagningar? Låter polerat o bra, kanske lite för polerat? men visst den är färdig, ligger helt rätt!

Hej tiger allt är hemsnickrat enda samplingen är sången tagen från logic och klippt hit å dit, men visst jag tycker själv den blev riktigt bra kul att du gillade den  :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Maffigt, mäktigt och snyggt  :wub: reverb är ju en smaksak.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Väl snickrat må jag då säga ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Maffigt, mäktigt och snyggt  :wub: reverb är ju en smaksak.
/Roffe H
Tack roffe  jo håller med ang reverb :)





Tiger / Jepp det gäller hålla hammaren rätt  :D


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jo det va skön lyssning så här efter jobbet.. avkopplande o Meditativ.. Det passar med mycket reverb på denna .. Kanske lite för mycket men inte ta bort för mycket heller..


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jo det va skön lyssning så här efter jobbet.. avkopplande o Meditativ.. Det passar med mycket reverb på denna .. Kanske lite för mycket men inte ta bort för mycket heller..
   Tanken var att den skulle bara mala på lite coolt, kul att du gillade den/perowitch


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Ett stycke fint hantverk detta. Såg att rösterna var samplade men iallafall snyggt insnickrade.
Svängigt, coolt och väldigt fin ljudbild.