Tusen tack för alla kommentarer. Verkligen utvecklande med bra kritik så att man kan utvecklas. Det är så jäkla lätt att bli "döv" när man sitter och spelar in och när man lyssnar igen dagen efter så låter det halvgalet

druiden: Tusen tack! Mycket roligt att höra

Jocke: Tack för kommentaren! Jag brukar lägga stämmor som standard på refrängen men har inte fått till någon lämplig ännu, men det ska helt klart läggas till

Jag har också höjt sången på en ny version som ligger länkad, men jag tror det handlar mycket om EQ också.
Altsax: Tack för att du kommenterade. Har höjt sången nu, i den länkade versionen.
bjurte: Tack för en utförlig kommentar. Jag håller fullständigt med dig att sången i början på versen är lite mjäkig, men tanken var att låten ska byggas upp till refrängen, så jag gillar när den är soft i början, men den ska göras om med något mer attityd och kanske lite mindre botten i rösten.
Vilken gitarr är det du tycker är stickig? Är det den "klink"-gitarren i versen/refrängen, solot eller den som pumpar i refrängen?
Harmonica mike: Tack för kommentaren. Sången är höjd i mixen nu. Har också sänkt gitarren på solot i början