Forum > Färdiga produktioner
mahan - THINK YOURE INNOCENT
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 24.07.2007, 10:02:24 ---Sköna harmonier och Wings-stämmorna sitter ju klockrent. Breaket med gitarren vid 01:50 är ursnyggt. Akkeguran är lite sen ibland, loopad? återkommer regelbundet. Tycker du arrar stämmorna häftigt särskilt på slutet med kanoneffekten 03:25. Bra! Inte för det betyder ssk mycket men vill du slipa något så är det engelska uttalet.
--- Slut citat ---
Stort takk o bokk EQ!
Du e skarp på detaljer, acken e loopad och borde väl sätta sig på skolbänken vad det gäller englishen. Men du vet ju att min prodd är ganska snabb, denna tog väl 5 timmar, så blir int mycke tid att öva t.ex på sången, och därför finns det ju alltid små (o större) fel i prodden.
Jah, du gillar gitarrsolot vid 1:50, nån tyckte att det int passar genren, ok. Skall nog ändå lira det på nytt, där e för mycket småfel. :D
Tackar för lyssningen o komment! :)
h. JOhan
mahan:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 24.07.2007, 10:16:05 ---Du måste var en av de mest produktiva personer jag har hört talats om :blink:
Jag diggar låten och prodden men det är lite otight lirat och nåt surt sångparti nånstans men inget som direkt stör!
Både ackeguran och distkompguran hörs för mycket fastän att de inte ligger för högt i ljudbilden, kanske skulle flytta in dem i arret med reverb eller skruva till nåt med eqn!
Hur som helst en av dina bästa låtar, när kommer trippelplattan?
--- Slut citat ---
Ja jag kan bara tacka å ta emot FK!
Har en sån period just nu att det lixåm kommer låtideér genom alla ut och ingångar :D
Jo jag vet att det ligger en hel massa små "kråktassar" längs alstret, har alrdig varit på den millimeter noggranna linjen i min prodd, gör ju musik för skojs skull, men får väl börja skärpa mig ;)
God point med nivåerna, skall nog skruva till en ny version med all goda råd.
Jovars, ni här på KR har fått mig övertygad och uppmuntrad till att ge ut en platta, med god tur o tid kanske ännu i år, det är dock bara fem månader till jul! :D
Tacker för lyssningen o kul att du gillar!
h. JOhan
mahan:
Här e nog väldigt tyst på KR, man kan nästan höra en BUMP falla... :D
Några fler kommentarer skulle vara på plats....
h. JOhan
Vallhagen:
Hallå mahan. Småtrevlig bit detta du har rockat ihop. läste lite av de tidigare kommentarerna, förstår att de är skrivna kring en tidigare version av låten.
Gott komponerat, gott framfört, utan att nåt riktigt hugger tag i mig, men det är ju jag :P ... Och, haha, du mixar bättre än undertecknad;)
Fixa ett bra slut på låten oxå!
tjing
Bengan
mahan:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 26.07.2007, 23:04:08 ---Hallå mahan. Småtrevlig bit detta du har rockat ihop. läste lite av de tidigare kommentarerna, förstår att de är skrivna kring en tidigare version av låten.
Gott komponerat, gott framfört, utan att nåt riktigt hugger tag i mig, men det är ju jag :P ... Och, haha, du mixar bättre än undertecknad;)
Fixa ett bra slut på låten oxå!
tjing
Bengan
--- Slut citat ---
Tackar för den Bengt!
Jo detta är en test på nya sound o kunskaper, ska du ha rock så får du kolla på mina lite äldre alster :D
JAvissta ska slutet fixas :)
TAckar för lyssningen
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida