Forum > Färdiga produktioner

mahan - THINK YOURE INNOCENT

<< < (3/6) > >>

Fidden:
Stämmorna är ju för tusan i bästa bohemian rhapsody-klass! Skitsnyggt. Känns lite musikal kan jag hålla med om, men det händer inte jättemycket. Vet inte riktigt varför jag får den känslan, för rent melodimässigt så finns det ju massor av variation. Kan det vara den lite stela trumprogrammeringen? Eller sitter jag kanske och väntar på ett rockriff a-la ovan nämnda queenlåt? :D

Men berätta nu, hur fick du till sådana där stämmor? :)

mahan:

--- Citat från: Fidden skrivet 27.07.2007, 01:17:21 ---Stämmorna är ju för tusan i bästa bohemian rhapsody-klass! Skitsnyggt. Känns lite musikal kan jag hålla med om, men det händer inte jättemycket. Vet inte riktigt varför jag får den känslan, för rent melodimässigt så finns det ju massor av variation. Kan det vara den lite stela trumprogrammeringen? Eller sitter jag kanske och väntar på ett rockriff a-la ovan nämnda queenlåt? :D

Men berätta nu, hur fick du till sådana där stämmor? :)

--- Slut citat ---

TAckar Fidden för den komplimangen!
Ska ta en disskussion med trummisen igen en gång. Jag tror han bara e så förgrymmat lat den jäkeln! :D
Så var det stämmorna, jag brukar ringa runt o så samlar jag ihop släkt o vänner o ingen går ut innan stämmorna e lagda! :D :lol:
Näeijmen, skämt åsido, visst använder jag mig av harmonizer när stämmorna blir för många eller krångliga, hamnar ju att skrika sig hes annars. Men hurudana pluggar och järn man än har så baserar sig grejen på att du själv håller rätt ton för att det ska låta rätt.  :)

Tackar för lyssningen

h.  JOhan

Dividend:
Hejsan!

Tycker det här låter väldigt bra. Du blir bara bättre och bättre. :)Rock, tja, det får man väl kalla det.... Kanske din bästa låt hittills, (även om summer shades är dess motsats, den är glad och denna lite tung, är också väldigt bra).... SKönt experimenterande, och stämmorna, ja hmm
tummen upp! :)

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.07.2007, 08:36:50 ---Hejsan!

Tycker det här låter väldigt bra. Du blir bara bättre och bättre. :)Rock, tja, det får man väl kalla det.... Kanske din bästa låt hittills, (även om summer shades är dess motsats, den är glad och denna lite tung, är också väldigt bra).... SKönt experimenterande, och stämmorna, ja hmm
tummen upp! :)

--- Slut citat ---

Bugar mig och tackar!
Det är kul med lite experimentell musisering, int nödvändigtvis hitta på nytt men testa på olika gerijer. Har nog i smyg testat på din genre åxå, men den sitter nog inte , ännu, för den e svår, men vem vet när den är i turen.

Men det är kul att det gillas, annars kunde det bli trist,

Tack Per för lyssning o kommentar! :)

h.  JOhan

freddy:
Väldigt speciell sång faktiskt, gillar din ton som fan. Riktigt coolt!
Solot känns lite opassande tycker även jag.
Men överlag är allt bra! Snyggt jobbat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion