Kontrollrummet

Forumfestival #1 - Omröstningen är avslutad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Citera
Nä vänta nu. missade jag deadlinen?

Det verkar inte bättre! Men nu är ju spänningen olidlig. Jag har svettats ut min ångest och varit sömnlös hela natten medan jag tryckt F5 var tredje sekund i denna tråd.  ^_^


Utloggad tsmalmbe

Ta't lugnt nu pojkar  och flickor, resultaten kommer nog så småningom :).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Resultatet är klart...

Men dock vet inte jag vem som gjort vilket bidrag. Och tsmalmbe har inte tillgång till det förrän ikväll.

Så kan ni som varit delaktiga meddela detta så kommer resultatet under förmiddagen...
Säg vilket nummer ni har gjort helt enkelt, vem ni jobbat med och dess titel.
« Senast ändrad: 26.04.2007, 10:41:58 by Zyan »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Emulator och Stajo jobbade med bidrag ett. Vi röstade på oss själva för vi trodde ingen annan skulle :D Pro Tools kraschade och Stajo blev sjuk, så jag PMade att vi ger upp. Sedan lyskcades stajo på nåt sätt klippa ihop de slask-mp3or som jag skickat med sångideer....därför låter det riktigt illa ibland.

Vår ambition är dock att presentera en låt som tagit sig förbi slaskstadiet i demoforumet sedan.

Tack till alla som röstat! :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kan väl vara lite officiell oxå då. No 4 Astral Wanderer = Hellpig & Idf. Många har varit negativa på sången och javisst, det är jag som gjorde ett försök till sång. Idf kör den knappt hörbara stämman. Själv har jag inte sjungt något sedan 80-talet och hade ca 30 minuter på mig att lägga på sång. Kände mig bara tvungen att vara lite defensiv. Så det är jag på introbas/gitarr, kompgitarr, gitarrsolo, låt/textskrivning, leadsång. Idf på distad bas, kompgitarr, trummor (äkta!) samt mastering. Så är det. Tack för att ni lyssnade.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
ynot torwald nummer 3 bullet
Jag misstänkte att idf hade ett finger med på denna..men oj så fel jag hade...


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Stort grattis till Rattlesnake och Egghuvud! Bra jobbat och nu undrar vi spänt vad nästa festivaltema blir...  :lol:


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Stort grattis till Rattlesnake och Egghuvud! Bra jobbat och nu undrar vi spänt vad nästa festivaltema blir...  :lol:

Mm...."årets sommarplåga" vore ju passande såhär års...men kan vara svårt att anpassa till olika genrer.
Jag är riktig sugen på att deltaga. Känner att ljuset tar med sig energi o kreatvititet.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Kul .. äntligen.... jag brukar ju falla på målsnöret annars.

"Ära den som ära börs" brukar det ju heta och äran här skall helt klart tillfalla Rattlesnake. Jag höll på med mitt husbygge och låg mesatdels och isolerade, medans snaken fixade, trixade och gjorde underverk med mina halvtaffliga filer. Låten är mestadels Rattles, jag gjorde arr på sticket. Texten är Rattles, mixningen rattles. Jag bidrog med trummfiler, körer och gitarrsolo (som enligt någon var uslet... Hmmpff  <_<) och gott humör.

Beatles säger nästan alla. Fattar inte varför det blev en sådan (beatles)hysteri kring vårt bidrag. Jag tyckte nog att det var en popdänga typ. Lite modernt stuk sådär. Lät det verkligen så mycket beatles? Eller är det att Beatles står som något slags ljudikon för enkel pop.

Tack till alla som röstade på oss.
Vi får väl börja fundera på nästa festival. Kanske att vi startar en tråd med ideér som vi brukar göra?  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
starta spåna-vidare-tråden nu pronto :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Jag gav 5 åt balladen!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
se där! då har vi faktiskt två externa femmor :D

tackar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Kul .. äntligen.... jag brukar ju falla på målsnöret annars.

"Ära den som ära börs" brukar det ju heta och äran här skall helt klart tillfalla Rattlesnake. Jag höll på med mitt husbygge och låg mesatdels och isolerade, medans snaken fixade, trixade och gjorde underverk med mina halvtaffliga filer. Låten är mestadels Rattles, jag gjorde arr på sticket. Texten är Rattles, mixningen rattles. Jag bidrog med trummfiler, körer och gitarrsolo (som enligt någon var uslet... Hmmpff  <_<) och gott humör.

Beatles säger nästan alla. Fattar inte varför det blev en sådan (beatles)hysteri kring vårt bidrag. Jag tyckte nog att det var en popdänga typ. Lite modernt stuk sådär. Lät det verkligen så mycket beatles? Eller är det att Beatles står som något slags ljudikon för enkel pop.

Tack till alla som röstade på oss.
Vi får väl börja fundera på nästa festival. Kanske att vi startar en tråd med ideér som vi brukar göra?  :)

Rena rama Oscarstalet :P


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Kul .. äntligen.... jag brukar ju falla på målsnöret annars.

"Ära den som ära börs" brukar det ju heta och äran här skall helt klart tillfalla Rattlesnake. Jag höll på med mitt husbygge och låg mesatdels och isolerade, medans snaken fixade, trixade och gjorde underverk med mina halvtaffliga filer. Låten är mestadels Rattles, jag gjorde arr på sticket. Texten är Rattles, mixningen rattles. Jag bidrog med trummfiler, körer och gitarrsolo (som enligt någon var uslet... Hmmpff  <_<) och gott humör.

Beatles säger nästan alla. Fattar inte varför det blev en sådan (beatles)hysteri kring vårt bidrag. Jag tyckte nog att det var en popdänga typ. Lite modernt stuk sådär. Lät det verkligen så mycket beatles? Eller är det att Beatles står som något slags ljudikon för enkel pop.

Tack till alla som röstade på oss.
Vi får väl börja fundera på nästa festival. Kanske att vi startar en tråd med ideér som vi brukar göra?  :)

Rena rama Oscarstalet :P

Jag glömde ju... Jag vill tacka min mamma och min pappa och all underbar personal som gjorde den här låten möjlig. Jag vill också tacka min faster Gretschen som brukade dunka på mitt huvud när jag var liten så att jag fick rytmen i blodet.




Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Kul .. äntligen.... jag brukar ju falla på målsnöret annars.

"Ära den som ära börs" brukar det ju heta och äran här skall helt klart tillfalla Rattlesnake. Jag höll på med mitt husbygge och låg mesatdels och isolerade, medans snaken fixade, trixade och gjorde underverk med mina halvtaffliga filer. Låten är mestadels Rattles, jag gjorde arr på sticket. Texten är Rattles, mixningen rattles. Jag bidrog med trummfiler, körer och gitarrsolo (som enligt någon var uslet... Hmmpff  <_<) och gott humör.

Beatles säger nästan alla. Fattar inte varför det blev en sådan (beatles)hysteri kring vårt bidrag. Jag tyckte nog att det var en popdänga typ. Lite modernt stuk sådär. Lät det verkligen så mycket beatles? Eller är det att Beatles står som något slags ljudikon för enkel pop.

Tack till alla som röstade på oss.
Vi får väl börja fundera på nästa festival. Kanske att vi startar en tråd med ideér som vi brukar göra?  :)

Rena rama Oscarstalet :P

Jag glömde ju... Jag vill tacka min mamma och min pappa och all underbar personal som gjorde den här låten möjlig. Jag vill också tacka min faster Gretschen som brukade dunka på mitt huvud när jag var liten så att jag fick rytmen i blodet.


:rolleyes:


Utloggad carl cadello

Grattis!
Festival är kul.

E de nån som sett tbruce.... :lol:
« Senast ändrad: 26.04.2007, 20:32:21 by carl cadello »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Stort GRATTIS Rattlesnake och Egghuvudet för en väl genomförd festival och en riktigt snygg popdänga.

Hoppas ni fortsätter samarbetet så man får höra fler lyckade verk från er!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Grattis!
Festival är kul.

E de nån som sett tbruce.... :lol:

Näe... aldrig träffat karln faktiskt.

 :lol:

Boring jag vet.  :huh:


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Grattis till första platsen Rattlesnake och Egghuvud med er låt Family som jag också röstade på, verkligen Beatles över det. ;) :D
Dom andra låtarna var också fina på olika sätt kul tävling. :D
« Senast ändrad: 26.04.2007, 23:28:08 by SYNTH »


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Grattis! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Tack alla! :wub: :wub: :wub:

Officiell creditlista på låten
Sång, ngt kör, bas, gitarr, piano: jag
Trummor, körer, leadgitarr, orkersterarr: Egghuvud.

Det började med en slask med vers och refräng, eller om det nu bara är vers :huh:, och Egget skrev sticket. Fast egentligen hade vi tänkt göra en annan låt, men ändrade oss vid halvtid.

Vi skall göra fler låtar, dock inte under namnet Rattles, det låter så taget på nåt sätt (Rutles gjorde ju låtar som "påminde" en hel del om Beatles) :D Det var faktiskt inte meningen att det skulle låta Beatles, men sjunger man som Ringo så... :rolleyes:


DON'T PANIC


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
grattis garbbs :D

kampen fortsätter .....hoaaaaaaaaaaaa
att leva är att dö


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ynot torwald nummer 3 bullet
Jag misstänkte att idf hade ett finger med på denna..men oj så fel jag hade...
jaså!?
varför det!?  :huh:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
däremot tycker jag att inför nästa KR-festival, så kan vi väl iaf klargöra kriterierna när man röstar.. tycker det är för jävligt att det har blivit ngn jävla melodifestival... "näe, jag gillar inte distade gitarrer" eller "näe synthbas är fult" "så därför får den och den låten låga poäng, medan popdängan med schlagerkaraktär får höga poäng!!!" jag menar ABSOLUT inte ngt illa mot ngn, men jag tycker att vi BÖR definitivt sätta kriterier på hur röstningen skall ske.. exempelvis:
 - mixning, hur det låter, har personen/gruppen skapat ett eget sound, eller har de bara rattat så att det låter ok!?
 - arr
 - genre-enligt?
 - musikaliska färdigheter
 - sound, hör till allt.. typ
 - och SIST, gillar jag låten, eller snarare, är det en låt som är gångbar inom denna  genre?!


DEFINITIVT att vi ska hålla oss inom dessa ramar, så att vi kan få en rättvis röstning!! :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
ynot torwald nummer 3 bullet
Jag misstänkte att idf hade ett finger med på denna..men oj så fel jag hade...
jaså!?
varför det!?  :huh:
Fick det intrycket, du gillar grymma ljudbilder med lite mysko-inslag.  :rolleyes:  :P


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ynot torwald nummer 3 bullet
Jag misstänkte att idf hade ett finger med på denna..men oj så fel jag hade...
jaså!?
varför det!?  :huh:
Fick det intrycket, du gillar grymma ljudbilder med lite mysko-inslag.  :rolleyes:  :P
hehe ok!  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
däremot tycker jag att inför nästa KR-festival, så kan vi väl iaf klargöra kriterierna när man röstar.. tycker det är för jävligt att det har blivit ngn jävla melodifestival... "näe, jag gillar inte distade gitarrer" eller "näe synthbas är fult" "så därför får den och den låten låga poäng, medan popdängan med schlagerkaraktär får höga poäng!!!" jag menar ABSOLUT inte ngt illa mot ngn, men jag tycker att vi BÖR definitivt sätta kriterier på hur röstningen skall ske.. exempelvis:
 - mixning, hur det låter, har personen/gruppen skapat ett eget sound, eller har de bara rattat så att det låter ok!?
 - arr
 - genre-enligt?
 - musikaliska färdigheter
 - sound, hör till allt.. typ
 - och SIST, gillar jag låten, eller snarare, är det en låt som är gångbar inom denna  genre?!


DEFINITIVT att vi ska hålla oss inom dessa ramar, så att vi kan få en rättvis röstning!! :)

Jag tog inte illa upp alls. (utom möjligtvis för schlagerhänvisningen  ;)) Jag kan förstå din poäng. Diskussionen på Studioforumet tyckte jag präglades av två olika sätt att se det. Det ena var att det inte skulle vara så specifika regler utan ganska fria regler, men det andra var att ju mer specifika regler desto roligare att jämföra låtar. Jag förespråkade nog ganska strikta regler, men fick ofta mothugg. Nu var ju reglerna ganska löst hållna denna gången. Gör en låt, samarbeta, ha med körer. Då blir resutlatet mer spretigt. Vi kanske skall vara lite mer restriktiva till nästa forumfestival. Mer uttalade kriterier för jämförelsen av tävlingsmelodierna. ... Eller inte.  :)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil






Jag glömde ju... Jag vill tacka min mamma och min pappa och all underbar personal som gjorde den här låten möjlig. Jag vill också tacka min faster Gretschen som brukade dunka på mitt huvud när jag var liten så att jag fick rytmen i blodet.


 :lol: :lol:...


Egghuvud och Rattlesnake..Grattis grattis!



Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
däremot tycker jag att inför nästa KR-festival, så kan vi väl iaf klargöra kriterierna när man röstar.. tycker det är för jävligt att det har blivit ngn jävla melodifestival... "näe, jag gillar inte distade gitarrer" eller "näe synthbas är fult" "så därför får den och den låten låga poäng, medan popdängan med schlagerkaraktär får höga poäng!!!" jag menar ABSOLUT inte ngt illa mot ngn, men jag tycker att vi BÖR definitivt sätta kriterier på hur röstningen skall ske.. exempelvis:
 - mixning, hur det låter, har personen/gruppen skapat ett eget sound, eller har de bara rattat så att det låter ok!?
 - arr
 - genre-enligt?
 - musikaliska färdigheter
 - sound, hör till allt.. typ
 - och SIST, gillar jag låten, eller snarare, är det en låt som är gångbar inom denna  genre?!


DEFINITIVT att vi ska hålla oss inom dessa ramar, så att vi kan få en rättvis röstning!! :)

Jag tog inte illa upp alls. (utom möjligtvis för schlagerhänvisningen  ;)) Jag kan förstå din poäng. Diskussionen på Studioforumet tyckte jag präglades av två olika sätt att se det. Det ena var att det inte skulle vara så specifika regler utan ganska fria regler, men det andra var att ju mer specifika regler desto roligare att jämföra låtar. Jag förespråkade nog ganska strikta regler, men fick ofta mothugg. Nu var ju reglerna ganska löst hållna denna gången. Gör en låt, samarbeta, ha med körer. Då blir resutlatet mer spretigt. Vi kanske skall vara lite mer restriktiva till nästa forumfestival. Mer uttalade kriterier för jämförelsen av tävlingsmelodierna. ... Eller inte.  :)
hehe, ha även i åtanke att jag var snorfull när jag skrev detta ovan..  :rolleyes:
men jag tycker definitivt att röstningsregler och motivering är på sin plats inför kommande festivaler!!  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
däremot tycker jag att inför nästa KR-festival, så kan vi väl iaf klargöra kriterierna när man röstar.. tycker det är för jävligt att det har blivit ngn jävla melodifestival... "näe, jag gillar inte distade gitarrer" eller "näe synthbas är fult" "så därför får den och den låten låga poäng, medan popdängan med schlagerkaraktär får höga poäng!!!" jag menar ABSOLUT inte ngt illa mot ngn, men jag tycker att vi BÖR definitivt sätta kriterier på hur röstningen skall ske.. exempelvis:
 - mixning, hur det låter, har personen/gruppen skapat ett eget sound, eller har de bara rattat så att det låter ok!?
 - arr
 - genre-enligt?
 - musikaliska färdigheter
 - sound, hör till allt.. typ
 - och SIST, gillar jag låten, eller snarare, är det en låt som är gångbar inom denna  genre?!


DEFINITIVT att vi ska hålla oss inom dessa ramar, så att vi kan få en rättvis röstning!! :)

Jag tog inte illa upp alls. (utom möjligtvis för schlagerhänvisningen  ;)) Jag kan förstå din poäng. Diskussionen på Studioforumet tyckte jag präglades av två olika sätt att se det. Det ena var att det inte skulle vara så specifika regler utan ganska fria regler, men det andra var att ju mer specifika regler desto roligare att jämföra låtar. Jag förespråkade nog ganska strikta regler, men fick ofta mothugg. Nu var ju reglerna ganska löst hållna denna gången. Gör en låt, samarbeta, ha med körer. Då blir resutlatet mer spretigt. Vi kanske skall vara lite mer restriktiva till nästa forumfestival. Mer uttalade kriterier för jämförelsen av tävlingsmelodierna. ... Eller inte.  :)
hehe, ha även i åtanke att jag var snorfull när jag skrev detta ovan..  :rolleyes:
men jag tycker definitivt att röstningsregler och motivering är på sin plats inför kommande festivaler!!  ^_^

Slutsats: Du skriver bättre när du är snorfull och dte du skrev var väldigt vettigt för att komma från en full person! :D

Edit:
Tänkte rätta mitt eget stavfel men ångrade mig bara för att bevisa att min tes ovan är generellt gångbar (uppenbart!).