Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.06.2013, 21:25:04 ---Yeah lets boogie, man!
Soft lir! En del sköna grejer man känner som oktavriffet där... B)
Go man go! Do your solo!
--- Slut citat ---
Tack Max! :) Ska nog fundera lite på hur jag ska jobba med det som ligger emellan riffen... rop o svar liksom... ;-)
--- Citat från: Asti skrivet 02.06.2013, 21:51:28 ---Låter fint! Om det ska behållas instrumentalt kunde t.ex lite orgelsolo funka...?
Om du behöver jazzig sång tycker jag du ska be KR:s egen "Svante" - Roffe!
Ang gitarrsolot instämmer jag i Wernborgs kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack! :) Jag vet faktiskt inte riktigt vad det ska bli av det... men som av en händelse stämde jag om gitarren och la den i Gm och Eb... "Roffe!" :lol: Ska skruva till och/eller spela om solot när den börjar få en framtid! ;-)
bjurte:
Virveln låter skit,resten bra... :P :D
Närå den funkar men blir lite enerverande i längden, lite mer variationer på trummisen kanske ??.. ;)
Solot lite högt, utanpå ja och lite för mycket kompressor smällande oxo..
Annars intressant att lyssna på och skön harmoni!!
Gurano:
Låter bra - nåt mer måste hända - typ sång.
Hör en del dist (digitaldist tror jag), och som W skrev mixa in sologuran i ljudet så bli´re bra :)
/G
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 02.06.2013, 22:24:15 ---Virveln låter skit,resten bra... :P :D
Närå den funkar men blir lite enerverande i längden, lite mer variationer på trummisen kanske ??.. ;)
Solot lite högt, utanpå ja och lite för mycket kompressor smällande oxo..
Annars intressant att lyssna på och skön harmoni!!
--- Slut citat ---
Haha... har i ärlighetens namn inte lagt så mycket tid på "att trumma"... la en rak takt och jammade med och la till lite cymbaler och markeringar för att få till groovet men har inte heller mixat utan bara snodde ihop det här medans det regnade i eftermiddag... Ja, jag gillar också harmonierna... vi får se hur (och när) fortsättningen blir! Tack för tyck! :)
--- Citat från: Gurano skrivet 02.06.2013, 22:36:26 ---Låter bra - nåt mer måste hända - typ sång.
Hör en del dist (digitaldist tror jag), och som W skrev mixa in sologuran i ljudet så bli´re bra :)
/G
--- Slut citat ---
Tack Guran! :) Ja, man ska nog se det som ett backingtrack och fundera vidare på vad man kan/vill göra med det!^^ Ja, om sologurkan ska vara kvar så måste den limmas in i helheten...^^
Det här med digitaldist är jag lite skum på... Jag har någon gång haft otroligt svårt att hitta var det klipper trots att jag gödslat med limiters... men, vi hade någon låt här i vintras där några hörde tydlig dist medan det lät bra för andra... Jag undrar om inte olika ljudkort ligger lite olika i nivå på något sätt... egentligen borde full utstyrning vara full utstyrning digitalt och inget annat... Här är jag helt övertygad om att det inte klippt på någon kanal eller mastern... ska stoppa in några limiters till och följa upp det här så kanske det går att få kläm på vad det handlar om... Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det! :)
equality:
Bra grund för en skrikig rock- /soulröst och varför inte Hoffsten. Kul att du har bott i Lkpg. På med sång nu! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida