Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
Roffe H:
Första gången jag skriver i ämnet. Tycker du gjort ett utmärkt jobb med mix och arr Jocke. Jag är mycket nöjd. Outro och intro blev kanon med nya guran och ett break innan outrot var riktigt fiffigt. Tack för att jag blev tillfrågad och fick vara med på din låt. :D
/Roffe H
Marsall:
Det BLIR snart en hit jocke o Roffe rules".....Lite ny text bara som sagt! ;)
Mvh
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 14.06.2013, 21:33:58 ---Första gången jag skriver i ämnet. Tycker du gjort ett utmärkt jobb med mix och arr Jocke. Jag är mycket nöjd. Outro och intro blev kanon med nya guran och ett break innan outrot var riktigt fiffigt. Tack för att jag blev tillfrågad och fick vara med på din låt. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! Det är alltid kul att göra musik med dig även om jag blev lite förvånad över att bli tillfrågad om psalmerna men på något sätt rodde jag det med i land! :) Det är kul och stimulerande att tänja gränserna lite...
--- Citat från: MaxB skrivet 14.06.2013, 21:19:57 ---Skön svensk jojje wadenius-stil eller något annat från tidigare epok!
Jag gillar ljudbilden, tyckte först att kompet (elpiano) var för diskantlöst men sen märkte jag att det nog ska vara så.
Funderade som hastigast om något annat mer diskantrikti instrument också skulle kompa där, som motvikt men ähh, good shit boys!
--- Slut citat ---
Tack Max - den som ändå kunde spela gitarr som han... :wub: Det fanns en gitarr i de första försöken som balanserade och svarade på pianot men det blev många spår och ville bli lite rörigt... kunde förvisso lagt rytmfiguren och kompet på olika spår... kul att du gillar! :)
--- Citat från: Marsall skrivet 14.06.2013, 21:49:07 ---Det BLIR snart en hit jocke o Roffe rules".....Lite ny text bara som sagt! ;)
Mvh
--- Slut citat ---
Oj... tack! :) Visst vore det roligt med en hit - framför allt att få uppskattning för det vi gör. Men vi börjar bli så gamla att några sådana ambitioner känns rätt fjärran... Vi lirar för det är kul! :) Den uppskattning vi får här och från dig betyder mycket och vi kommer sannolikt inte att få höra den här på radio (ens om vi ändrar texten...) ;)
Jocke:
Nu med text! :)
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/DSBDB%20130617-1030%20%28hel%20l%C3%A5t%29.mp3[/mp3]
Roffe H:
Javisst, det blev en annan text till slut, lite mer åt det amorösa hållet. Det första försöket till en text var väl mer ett utkast för att få det att låta samtidigt som jag försökte skriva nåt skämtsamt till Jockes roliga låtnamn, "Det blir som det blir". Lite finns emellertid kvar i den nya texten, som jag hoppas håller måttet. :)
Alltid lika roligt att bli tillfrågad och att få vara med Jocke. Du har gjort ett fint jobb. :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida