Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
Eddi:
Jag har högst medvetet låtit bli att lufta mina intryck av denna men nu verkar ni ju nära en lösning. Då vill jag uttrycka att Roffe inte får den lead som behövs och att resten är för ihoptryckt och tar för stor plats. Ommixning alltså på nåt sätt - bra inlägg va?
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.06.2013, 00:51:30 ---Jag har högst medvetet låtit bli att lufta mina intryck av denna men nu verkar ni ju nära en lösning. Då vill jag uttrycka att Roffe inte får den lead som behövs och att resten är för ihoptryckt och tar för stor plats. Ommixning alltså på nåt sätt - bra inlägg va?
--- Slut citat ---
Jättebra inlägg! :) Roffe är en blygsam man som inte vill ta all plats... han bouncade själv backingtracket med sina stämmor... så kan det bli men det är nya mixar på gång så hoppas jag att han får stiga fram mitt på scenen! :)
Tycker du ska lufta mer!^^
Harmonica mike:
Ja men den här har fallit framåt i positiv bemärkelse sedan jag lyssnade sist.
Lite mer al-var i sången/texten och lite mix av det samma så har ni en rätt skön dänga.
Bra jobbat boys,lite till så..
Va faen,jag kan väl kasta upp draget i luften i alla fall :)
Mike
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.06.2013, 13:33:36 ---Ja men den här har fallit framåt i positiv bemärkelse sedan jag lyssnade sist.
Lite mer al-var i sången/texten och lite mix av det samma så har ni en rätt skön dänga.
Bra jobbat boys,lite till så..
Va faen,jag kan väl kasta upp draget i luften i alla fall :)
Mike
--- Slut citat ---
Bra drag - det behövs! ;) Nja, det blir kanske inte så mycket mer allvar just nu... vi kör på det här till vi kommer på något bättre. Tack för lyssning och synpunkter! :)
Första "skarpa" mixförsöket.
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20-%20Det%20blir%20som%20det%20blir%20mix1.mp3[/mp3]
Kom gärna med synpunkter på hur arret och mixen funkar! :)
MaxB:
Skön svensk jojje wadenius-stil eller något annat från tidigare epok!
Jag gillar ljudbilden, tyckte först att kompet (elpiano) var för diskantlöst men sen märkte jag att det nog ska vara så.
Funderade som hastigast om något annat mer diskantrikti instrument också skulle kompa där, som motvikt men ähh, good shit boys!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida