Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
ynot:
gott grove snyggt lirat,
riktigt intressant gitarrsolo i den positiva bemärkelsen.
Lite väl glatt... inte halkigt... på reffen ..tror jag det är..
Sång eller
Tony
Eddi:
Jag fick Wetherreport i tankarna (hette dom så) i alla fall lite jazzigt lite souligt och det händer en hel del. Spontant kände jag ibland att din komp släpar på tredje och fjärde tillslaget inte alltid men emellanåt - kanske hör jag fel. Solot lite högt volymmässigt som sagt och kanske det kunde bli lite mer spännande?
Som helhet bra - jobba på :D
Jocke:
--- Citat från: ynot skrivet 03.06.2013, 16:17:07 ---
gott grove snyggt lirat,
riktigt intressant gitarrsolo i den positiva bemärkelsen.
Lite väl glatt... inte halkigt... på reffen ..tror jag det är..
Sång eller
Tony
--- Slut citat ---
Tack Tony! :) Ja, det kommer nog mera... Du och flera andra gillar solot så jag kanske skulle ta och redigera ihop det lite snyggt... var på väg att ta om men dagen räckte inte...^^
--- Citat från: Eddi skrivet 03.06.2013, 19:37:46 ---Jag fick Wetherreport i tankarna (hette dom så) i alla fall lite jazzigt lite souligt och det händer en hel del. Spontant kände jag ibland att din komp släpar på tredje och fjärde tillslaget inte alltid men emellanåt - kanske hör jag fel. Solot lite högt volymmässigt som sagt och kanske det kunde bli lite mer spännande?
Som helhet bra - jobba på :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi! :) Ja, det är i stort sett helt oredigerat så de missar som finns får spelas om eller redigeras när tiden är mogen! ;) Tack för att du gör mig uppmärksam på det! :) Med sådana här väderleksrapporter kommer det nog att bli mer spelat än jag tänkt mig i sommar... ja, fram monsunen då - den brukar ju komma till semestern! :P
Första versionen var mest jam och gud va kul det vara att lira lite igen efter att ha målat fönster ett par veckor... :rolleyes: Har tagit om lite gitarrer och lagt om en del ackord, tajtat till det lite och ändrat lite i harmonierna och arrangemanget... Största förändringen är väl att jag förlängt det "jazziga" partiet och nu blir det så tydligt hur långtråkigt det blir om där inte händer något mer... "Gnolar vidare..." ;)
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20-%20Det%20blir%20som%20det%20blir-2.mp3[/mp3]
Hedblom:
Skönt gung och bra spelat! Bra ljud på gitarren också!
Jag tycker du stundvis ska röja på med åttondelar på gitarren för att variera och bygga upp ett skönt driv :)
Jocke:
--- Citat från: Hedblom skrivet 04.06.2013, 11:46:53 ---Skönt gung och bra spelat! Bra ljud på gitarren också!
Jag tycker du stundvis ska röja på med åttondelar på gitarren för att variera och bygga upp ett skönt driv :)
--- Slut citat ---
Tack! Har mecklat lite men har inget klart att dela med mig av... Jag börjar liksom alltid i fel ände och har bästa fall en låt innan jag tröttnar... :rolleyes: :lol: Ska prova ditt förslag! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida