Forum > Demolåtar
Jocke & Roffe - Det blir som det blir... med samma text men ny mix.
Altsax:
Jag har svårt för att bilda mig uppfattning
Sitter hela tiden och tänker "Nu börjar sången, Nu börjar sången, Nu börjar sången" nu tog låten slut :(
Den här kan bli jättebra, den kan bli medel, just nu hänger allt på sången. Mer liv i solot och lite mer instrument här och där, typ i början eller slutet på varje refräng, så spelar sången mindre roll.
En mycket bra grundkryddad soppa. Ska bli spännande och se om du gör lök, kyckling, lax, kött eller potatis-soppa av det här :)
(jag gillar soppa! Får vi pannkakor till?)
Marsall:
Bra där Jocke!!Nice låtgrund att stå på tycker jag...Går ju om man vill stegra upp den i slutet med mera ettriga nya instrument? och det som vi alla väntar med spänning på..Sången :) Kan bli en Hit!...Om inte L.Hoffsten kan?..Kan jag ringa N.Cave och höra.. :) :)
MVH
Sigmunds:
Det bör jo absolutt bli noe av dette. Lydbildet sier jeg ikke noe om da du nok har koll på hva som må snyggas til. Låten kunne ha vært tema til en halvdårlig deckare fra 70-tallet :) Mener da dette positivt!
Harmonica mike:
Svängigt Jocke!
Hade jag haft tid så hade du fått låna pipan å röka lite :lol: Skämtåsido,riktigt svängigt som sagt.Fett hammondsolo å en rockpipa på detta - voilá!
Mike
Jocke:
Fick själv lyssna igen för att komma ihåg vad jag gjort... :wacko: Roligt med uppskattning - tack - och jag är glad för respons och synpunkter. För några år sedan kunde jag hålla på i dagar och veckor för att komma så här långt och det är ju en stor bekräftelse att det bara behövdes ett åskväder nu... ;) Mixade så klart i lurar för att inte störas av mullret! :rolleyes:
--- Citat från: equality skrivet 02.06.2013, 23:43:26 ---Bra grund för en skrikig rock- /soulröst och varför inte Hoffsten. Kul att du har bott i Lkpg. På med sång nu! :D
--- Slut citat ---
Linköping är väldigt trevligt för att vara stad... ;) Ja, visst krävs det en lead på detta - får gnola lite och se vad jag kan komma på! :)
--- Citat från: Altsax skrivet 03.06.2013, 09:14:32 ---Jag har svårt för att bilda mig uppfattning
Sitter hela tiden och tänker "Nu börjar sången, Nu börjar sången, Nu börjar sången" nu tog låten slut :(
--- Slut citat ---
Ja, det behövs nog ett lite mer genomarbetat arrangemang och en förlängning... men jag är mest nyfiken på hur sången du väntar på låter! ;)
--- Citat från: Marsall skrivet 03.06.2013, 09:44:08 ---Bra där Jocke!!Nice låtgrund att stå på tycker jag...Går ju om man vill stegra upp den i slutet med mera ettriga nya instrument? och det som vi alla väntar med spänning på..Sången :) Kan bli en Hit!...Om inte L.Hoffsten kan?..Kan jag ringa N.Cave och höra.. :) :)
MVH
--- Slut citat ---
Ja, Nick kanske är lättare att övertyga... han har ju så nära hit så han kunde titta in när han ändå har vägarna förbi... :P Visst - här finns en hel del att jobba med - funderar på instrumentering och groove också... En annan är ju inte Basshunter som slänger ihop en hit på ett par timmar... Kanske är det inte heller målet?^^
--- Citat från: Sigmunds skrivet 03.06.2013, 09:47:17 ---Det bör jo absolutt bli noe av dette. Lydbildet sier jeg ikke noe om da du nok har koll på hva som må snyggas til. Låten kunne ha vært tema til en halvdårlig deckare fra 70-tallet :) Mener da dette positivt!
--- Slut citat ---
Jaha... då är det bara att börja göra film också... :lol: Gillar verkligen Barettas theme - särskilt instrumentalversionen av Dave Grusin! :) Får ringa Persbrandt och Sundvall också... börjar bli en lång telefonlista nu! :rolleyes:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2013, 12:17:11 ---Svängigt Jocke!
Hade jag haft tid så hade du fått låna pipan å röka lite :lol: Skämtåsido,riktigt svängigt som sagt.Fett hammondsolo å en rockpipa på detta - voilá!
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike... det brukar inte gå så fort för mig så det kan tänkas att den blir liggande ett tag medan jag gnolar på melodin - hur har du det till hösten... hösten 2017? :rolleyes: ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida