Forum > Demolåtar
equality - Intevals
equality:
LÅTNAMN: Intevals
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: midifuskande folktrio
LÅTLÄNGD: knappt två min
KOMPOSITÖR: equality
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Fuskat med midi efter långt uppehåll där jobb och inspiritationsbrist lurat i vassen. Ringrostigheten skiner igenom både i komposition och mix. Kanske för monotont trots den korta låttiden? Tacksam för edra synpunkter. Glad sommar!
130605: Med era fina råd i ryggen, ny verre. Inte lika "funky" kanske men förhoppningsvis lite mer liv i pianoklinket.
Jocke:
Först tänkte jag att det här måste han ju kunna fixa bättre flow på... eller göra ännu funkigare... men fann mig och tycker det här är skitkul att lyssna på! :) Jan Johansson möter Stanley Clarke! B)
Wernborg:
Finurlig melodi och avig rytm som ändå hittar tillbaka hela tiden.
Känns som att det låter som det ska, men något "riktigt" instrument hade piggat upp ljudbilden.
Spännande och lite ovanligt tonspråk. Bra!
Asti:
Spännande och kul låt! På några ställen låter pianot aningen otajt.
Ett piano"ackord" på några väl valda ställen tror jag skulle förstärka harmoniuppfattningen....
Skitsnygg ståbas! Lite mer "rak" ride kanske också skulle stödja rytmen, som är lite halvknepig.
/Asti
Altsax:
Låter väldigt svenskt
Bilden jag fick i huvudet var en grupp kvinnor och barn som klär midsommarstången - den är nästan klar
I bakgrunden jobbar männen med att lägga dansbanans golv,
Spelemännen har redan kommit, ivriga att få spela har två av dem, fiol och ståbas, redan stämt upp och kommit igång, varpå en av kvinnorna, med blomsterkrans i håret, tar några försiktiga danssteg tillsammans med sin dotter
Eller med andra ord
Det är väldigt försiktigt och har inte riktigt börjat. Men det är vackert och lovar mycket
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida