Forum > Demolåtar

En del av mig - Demo

<< < (2/3) > >>

Freddy:

--- Citat från: Altsax skrivet 02.06.2013, 15:46:12 ---tungt och sorgligt,

En liten paus mellan vers två och tre med ett mkt långsamt gitarrsolo i
Mycket moll

Det vill jag ha

--- Slut citat ---

Tack Josef, ett gitarrsolo kanske inte är så dumt.

--- Citat från: druiden skrivet 02.06.2013, 19:48:36 ---Melankoli är bra i musik.

Har egentligen inget att säga men "Ligger här död bredvid" borde vara "ligger här stilla bredvid" så blir sista raderna där, "släpp nu taget" och det mycket bättre. Som att döden inträffar i slutet på din låt om du förstår hur jag menar.

--- Slut citat ---

Tack, ska fundera på texten. Förstår vad du menar och normalt brukar jag hålla med, men jag har nog fattat lite tycke för att "avslöja" det direkt. Ska dock fundera som sagt.

--- Citat från: Jocke skrivet 02.06.2013, 20:14:48 --- :(

--- Slut citat ---

:(

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.06.2013, 21:04:51 ---Bra.

Tycker sången är för fjärran. Gärna reverb, men inte så hög inblandning kanske.

Mörkt och eländigt. Gott så!

--- Slut citat ---

Ja, lite mindre reverb på versen kanske? "så vila en stund" vill jag ha lite kör-feeling på, så där kanske det ska på lite mer stämmor och reverb kvar?

Tack!

Eddi:
Nä Freddy
Man hör ju att det är Thåström du famlar efter och du har kapaciteten för det men inte i den här tonarten upp med skiten 4-5 tonsteg så att rösten får jobba lite det här duger inte.

Freddy:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.06.2013, 23:54:44 ---Nä Freddy
Man hör ju att det är Thåström du famlar efter och du har kapaciteten för det men inte i den här tonarten upp med skiten 4-5 tonsteg så att rösten får jobba lite det här duger inte.

--- Slut citat ---

Nä Eddi :) Thåström är verkligen inget medvetet jag famlar efter, men jag vet att du sagt det förr också. Vet inte om det är texten och att det är moll som gör det? Har nämligen inte jättebra koll på Thåström själv ;) Inget jag lyssnar på.

Sången ska sjungas om, för den är jag inte heller nöjd med. Tar slut på luft på flera ställen. Men höja den vet jag inte om jag vill, då tappar jag nog feelingen jag vill ha? Vill att låten ska vara soft och inte ansträngd och pressad,  det har jag på andra låtar.

Marsall:
Bra där Fredde :)
Skönt med lite vedmod...Kan ju göras en brakavslutning om så vill?..Efter sista textraden..Brakar tunga pukor in...Och en vers refr får sjungas med full kraft nerifrån tårna...Ut med det sista ur strupen/diafragman...Tror det skulle funka bra ;) B

Mvh

Eddi:
Ja det är kanske jag som famlar efter Thåström eftersom jag gillar din röst o känsla när du tar den vägen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion