Forum > Demolåtar

Jazzfabbron - Dazzjazz

<< < (2/4) > >>

MaxB:
En ung Schaffer -> Wernborg! skönt lir mannen!

Jocke:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.06.2013, 20:48:15 ---Tack grabbar! Trummsen är superior, men tycker tricket är att separera ut i dawen och inte mixa i pluggen. Har virveln på egen kanal följaktligen med egen eq och reverb. :)

--- Slut citat ---

Snyggaste virvel jag hört på länge! :) När jag någon gång får ett anfall av seriositet brukar jag ta ut trummorna på olika kanaler men så ofta händer det ju inte...  :rolleyes: Hoppas få med bjurte på hur snygg den är så vi kan sluta tjaffsa sedan!  :D

Wernborg:

--- Citat från: Jocke skrivet 01.06.2013, 21:57:06 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.06.2013, 20:48:15 ---Tack grabbar! Trummsen är superior, men tycker tricket är att separera ut i dawen och inte mixa i pluggen. Har virveln på egen kanal följaktligen med egen eq och reverb. :)

--- Slut citat ---

Snyggaste virvel jag hört på länge! :) När jag någon gång får ett anfall av seriositet brukar jag ta ut trummorna på olika kanaler men så ofta händer det ju inte...  :rolleyes: Hoppas få med bjurte på hur snygg den är så vi kan sluta tjaffsa sedan!  :D

--- Slut citat ---
Samplingen är en sån där man haft dämpring på virveln. Gillar det soundet. Blir det där lilla, tajta sjuttiotalsjazzstuket då. :D
Spelat på digitalsetet också. Gör ju att det blir mycket nyanser på speciellt virveln. Hjälper till.

bjurte:

--- Citat från: Jocke skrivet 01.06.2013, 21:57:06 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Ja då får vi fortsätta att vara överens om att vi inte är överens :D
Inte mitt favvo virvelsound direkt,för torr och ploppig för mig.
Förlåt Wernis,men här passar den in ganska OK.
Annars medhåll om en ung Schaffer,gött!!

Jocke:
 :D  :o  :wacko:  :unsure:  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion