Forum > Demolåtar
Gurano - Blues synthetica
Harmonica mike:
Rörigt,njäe det tycker jag inte men synthen tar lite för stor plats i ljudbilden.Gitarren är ju råsnygg! Låt synthen komma och gå eller dra ned den ett par snäpp i volym.Eller varför inte testa automatisera volymen på synthen i en lång vågform så den minskar/ökar i volym genom alstret..
Alstret är helfräckt tycker jag och drar du ned syntheriet lite så passerar det min kvarn galant.Eller nåt av ovanstående.
Mike
Gurano:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2013, 10:48:59 ---Rörigt,njäe det tycker jag inte men synthen tar lite för stor plats i ljudbilden.Gitarren är ju råsnygg! Låt synthen komma och gå eller dra ned den ett par snäpp i volym.Eller varför inte testa automatisera volymen på synthen i en lång vågform så den minskar/ökar i volym genom alstret..
Alstret är helfräckt tycker jag och drar du ned syntheriet lite så passerar det min kvarn galant.Eller nåt av ovanstående.
Mike
--- Slut citat ---
Då är vi åtminstone två som inte upplever det rörigt :)
Kul att du gillar på det stora taget. Sänkte synten så att guran framträder mera - OK?
/Gurano
Harmonica mike:
Japp,perfekt nu.
Vill du så kan du ha ett parti där synthen dominerar ljudbilden nånstans där i mitten,för den är rätt snygg.
Coolt stycke detta.
Mike
Jocke:
--- Citat från: Gurano skrivet 03.06.2013, 11:47:37 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2013, 10:48:59 ---Rörigt,njäe det tycker jag inte men synthen tar lite för stor plats i ljudbilden.Gitarren är ju råsnygg! Låt synthen komma och gå eller dra ned den ett par snäpp i volym.Eller varför inte testa automatisera volymen på synthen i en lång vågform så den minskar/ökar i volym genom alstret..
Mike
--- Slut citat ---
Då är vi åtminstone två som inte upplever det rörigt :)
Kul att du gillar på det stora taget. Sänkte synten så att guran framträder mera - OK?
/Gurano
--- Slut citat ---
Tycker den känns lite snällare mot hjärnhalvorna nu... ;) Till både låtens och mitt eget försvar vill jag säga att jag bara lyssnat i lurar och att jag kan tänka mig att synten blir riktigt maffig när den pannar i monitorer... ska försöka komma ihåg att lyssna när jag vevar igång studion härnäst. :)
bjurte:
Stökigt vet jag inte, men det känns lite som den där bas-synthen har lite för stor kavaj, om du förstår.. :rolleyes:
Lite för jämntjock och dominerande, kanske du kunde labba lite med Decay/Sustain/Release paramuttrarna ??
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida