Forum > Demolåtar
Gurano - Blues synthetica
Gurano:
Hej igen
Om ni orkar lyssna lite till och ge komments skulle det vara skitbra! :unsure: :)
Har höjt guran lite, sänkt synthen lite och lagt en simpel basgång som följer acckorden (den kommer in efter 28 sek)!
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/BluesSynthetica.mp3[/mp3]
Jocke:
Det här är otroligt spännande med en massa kul detaljer men det blir lite rörigt... Jag tycker att groovet ligger framför riff och andra detaljer och det känns lite märkligt. Du har mycket "hängmatta" (bas o diskant) och så kan groovet få vara för att ge plats för riff och sådant som ligger för långt "inbäddade"... Jag skulle nog jobba med smala filter för att ge accent åt de stämmorna... Känner mig befriande tom i skallen efter lyssning... det är inte precis en låt man kan slå sig till ro och koppla av till! :D
Gurano:
--- Citat från: Jocke skrivet 03.06.2013, 00:13:24 ---Det här är otroligt spännande med en massa kul detaljer men det blir lite rörigt... Jag tycker att groovet ligger framför riff och andra detaljer och det känns lite märkligt. Du har mycket "hängmatta" (bas o diskant) och så kan groovet få vara för att ge plats för riff och sådant som ligger för långt "inbäddade"... Jag skulle nog jobba med smala filter för att ge accent åt de stämmorna... Känner mig befriande tom i skallen efter lyssning... det är inte precis en låt man kan slå sig till ro och koppla av till! :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillar. jo jag kan förstå om det upplevs rörigt, men så upplever inte jag själv det hela. Ska se över det där med filter :)
Kul att du blir tom i skallen - det ser jag som positivt! :D
Du har rätt att man inte så lätt slår sig till ro och softar till denna. Personligen tycker jag att musik ska vara en utmaning för örat annars blir det lätt tråkigt att lyssna på (hur bra och kompetent spelat det än är). Om det bara skulle finnas "tråkig" musik skulle jag nog inte lyssna alls tror jag.
/Gurano
Sigmunds:
Mange bra detaljer og bra stemning, men jeg oppleverer det også litt rörigt..
Gurano:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 03.06.2013, 10:00:57 ---Mange bra detaljer og bra stemning, men jeg oppleverer det også litt rörigt..
--- Slut citat ---
Tack för lyssning. :)
Jo som sagt så kan man uppleva det väldigt olika - i mitt öra är det inte rörigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida