Forum > Demolåtar
Hmike,Carina,Kristin - Fågeln
zorrow:
Jättefint och jättebra alla inblandade. Det finns bara en pytteliten grej som jag reagerade på - första strofen som sjungs med lägre stämma låter murrigare än fortsättningen som har en annan klarhet i soundet. Jag misstänker att du höll micken närmre i början och att det som orsakar kontrasten? En liten petitess som du kan bortse ifrån... Annars var det kanoners! B)
Harmonica mike:
Emu:
Thanx man.Denna är en sån där "down låt" som jag skrev/spelade in efter att flickan i Boden blev mördad i maj i år.Jag deltog i söket efter henne och senare i söket efter kläder/emballage/mordplats etc..Jag har mil i skogarna runt Boden kan jag lova.Mycket tråkigt för vår lilla stad,och det färgade många starkt inklusive mig.Kul att du tyckte om låten,det värmer.
zorrow:
Thanx man,härligt att jag "fångade" en rockers intresse :)
Helt riktigt så ligger jag väldigt nära micken på första frasen.Jag hörde också kontrasterna men släppte igenom det.Men jag kollar så jag inte routat till fel grupp då första sångfrasen är separat tagning.Jag tog om det då jag inte var nöjd med first take.Tackar å Carina/Kristins vägar..
####################################
Tack för kommentarerna boys.
Mike
Marruschkka:
Vad fint det blev :P
Den var så sorgset vacker från början, men med Plinka och Kristins hjälp blev det ändå snäppet vassare.
Väldigt snygg känslosam sång här Micael, går in i hjärtat.
Får lust att tända ett ljus..
/Marre
Roffe H:
Det har hänt mycket sen sist jag lyssnade, kanonbra...vilken fin hyllning till hembygden Mike. Snyggt jobb av alla inblandade.
:) :) :) :) :) fem leenden för låten.
/Roffe H
Harmonica mike:
Maria:
Ja tänd gärna ett ljus när du lyssnar..Låten skrev jag efter det som hände i Boden i början på Maj i år.
Mycket tragiskt och vissa händelser färgar mig hårdare än andra.Då brukar jag sätta mig med gitarren - och ut kom denna..Musiken är en fin ventil att ta till.
Jag lade min själ i sången,tack för att du tyckte om det.Jag tackar också via Kristins och Carinas vägnar.
Roffe:
Tack,det värmer gott.Kristins flöjt och Carinas kör/stämma gjorde susen.
#####################################
Jag drog ned denna igår för att kunna lyssna via mobilen/JBL i stugan.Till min fasa upptäcker jag att varje gång baskaggen/pianot dundrar in duckar volymen lite.Nästan som en överkomprimering/sidechangning..
I mina lyssningar i studion/hemma låter det förhållandevis bra.Eftersom ingen har nämnt det så beror det på min nya mobil hoppas jag.. :unsure:
Men men,det skall ju på en gitarr på denna så då ser jag över det hela en sista gång.
Tills dess,tack för lyssning alla
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida