Forum > Demolåtar

Hmike,Carina,Kristin - Fågeln

<< < (11/15) > >>

Altsax:
Halloj Mike!

Vad tror du om lite tvärflöjt?

Nu hör jag att det behövs en gitarr också, i vissa delar,
precis som du hela tiden sagt,
kan jag få höra en akustisk först?

/Josef

equality:
Hann lyssna på Altsax flöjtprylar i morse. Fina grejor! Hänt mycket med mixen tycker jag. Klarare sådan och snygg gitarr också. Tveksam till 80-talssynthen. Tror jag fattar dess funktion men jag stör mig på denna. Kan inte förklara varför.  :o 

Harmonica mike:
Efter ett långt stugmys utan el eller moderna bekvämligheter som fjärrkontroll,varmvatten etc.. så är jag tillbaka vid mina saknade studioprylar.

Eq Micke:Kanske låter det lite bättre nu då jag strukturerat upp det hela lite samt fått sällskap..

##############################################################

I denna har jag fått förstärkning och vad det är framgår på första sidan.Saknar fortfarande den där guran så jag lät min taffliga acke ligga kvar.Gitarren är på G men det som skall bli rakt skall böja i tid eller hur det nu var  :)

Åter till ordningen - såga på mix,lir boys and girls

Mike

MaxB:
Mysigt med plinka på kören. Bra mixat med hennes och din stämma i första versen! Man hör dig till vänster och henne till höger men det är ändå som om det var två andra som körar. Bra mixat som sagt!
Trumloopen som dyker upp i första versen (vid 21) tycker inte jag passar till sången, med sitt dubbelslag på kicken. Borde behålla den enklare som är innan, en stund till. Vid 55 kan den med dubbelslag passa bättre, tror jag. Kolla upp det själv.

Skönt och proffsigt med flöjtarna! Skönt att börja sången en oktav nedanför och sen komma upp en oktav.
Du och Van Morrison på sång! Hm, Mmmmm!  :wub:

Gurano:
Ja jag tycker det låter skitbra helt enkelt :)

/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion