Forum > Demolåtar

Hmike,Carina,Kristin - Fågeln

<< < (9/15) > >>

Harmonica mike:
Oj vad ni skriver och jag som knappt hinner med att vara här..

EQ/Micke:
Tack Mikael.Jag var på denna ytterligare en sväng,lite justering i mix/Arr/sång.

Skallran:
Du har helt rätt,en synth som spökade under arret.Tror jag har filtrerat bort det mesta av oljudet nu.La om lite sång också.
Hade jag haft nån vettig cello plugg så hade jag lirat,men det kanske håller så här också..Har du tid och vilja så skulle jag gärna ta emot en celloWave  :wub: då du har medlen till denna..88 tempo utifall att..

EDDI:
Ja till Bowie är det en bra bit ja  :D

Jocke:
 :)

Henric:
Tack Henric.Var på denna en liten sväng till.

Roffe:
Tack Roffe.Ja det tar sig,synd att jag har så dåligt med tid bara..Men man får lira/mixa då det går så är det.

########################

Tack för kommentarerna boys.

Nu har jag varit på denna lite till och jag tror baske mig att jag har den :) Fast bra om ni sågar lite innan guran gör entré,den kommer så småningom.

Mike

MaxB:
Skönt!

Flickan bär på kronan vid 137 Kanske pitcha ner sången på "bär" som ligger lite hög tror jag...

Vad mer kan man säga?
Skön låt!

Jocke:
Underbart norrländskt vemod! :)

Tycker det hela är lite bumligt - om det är pianot eller hela mixen som ska tappa någon dB vid ung 500 vet jag däremot inte - prova! Jag vet att jag är lite skadad och att piano sällan låter som i verkligheten på skiva...  :wacko:

När sången kommer in tror jag nästan John Holm flyttat till Boden - någon som minns honom? ;) Sen är det inte likt längre!  :)

Harmonica mike:
Max:
Tack för tycket.Ja det distar lite lätt där,tror att det är tagningen som slog igenom.Off tune,första gången i så fall  :D
Det fixar sig då gitarren är på plats,jag har kontrakt på den :)

Jocke:
Tack Jocke.
Bumlet,ja jag har lite problem där.Ena monitorn har en glasruta bakom - ultimat placering för mixning.Jag skall kolla på det där då jag har ylat mig igenom midsommar helgen :)

John Holm,jorå,jag gillade den där Marja/Maria eller hur det nu stavades.Finns lite av den i Borlänge/Mando Diaos ena tolkning av Frödings lyriken,tycker jag då..

Tack för kommentarerna boys och tát lugnt med nubben i kväll :)

Mike

Asti:
En helt underbar låt! Sång med fantastisk känsla och ett tillbakahållet passande komp.
Här får man rysningar fastän åskmolnen hopar sig.... :wub:
Jag gillar det djupa pianot även om det kan bli aningen bumligt....
Fick också tankar till John Holm, som inte sjöng tillnärmelsevis så här bra, men hade
också en jättefin känsla i sången.
Kunde tänka mig en "Aah"- kör på andra halvan av refrängen, som stiger mot ett "crescendo"...
Gitarrljudet kunde möjligen förbättras en aning....
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion