Forum > Demolåtar
Girly & Hagis 'Chasing Shadows'
Ola:
snyggt. skön låt.
de snygga harmonierna kan stärkas upp något,
hmmm lite gitarr kanske ?
Mvh ola
Girly:
--- Citat från: Jocke skrivet 11.06.2013, 00:32:19 ---Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
--- Slut citat ---
Tack Jocke! Vad kul att du gillar det vi gjort... bara undrar exakt VAD det där lilla snäppet i mixen skulle vara för något? :)
--- Citat från: Ola skrivet 12.06.2013, 14:46:13 ---snyggt. skön låt.
de snygga harmonierna kan stärkas upp något,
hmmm lite gitarr kanske ?
Mvh ola
--- Slut citat ---
Gitarr? Neee...här ska're va' synth vettu! ;) :D
Jag tror vi är nöjda med låten och uppbyggnad... det handlar väl mest om att få mix/mastring på topp.
Vi tar kanske in guror i nästa låt... om vi inte fastnat helt i synth-träsket förstås :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Girly
Jocke:
--- Citat från: Girly skrivet 13.06.2013, 11:06:01 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.06.2013, 00:32:19 ---Otroligt proffsigt lirat och sjunget. Kompositionen, arret och era individuella prestationer är på topp. Bara ett litet snäpp till så är mixen i samma kaliber! :)
--- Slut citat ---
Tack Jocke! Vad kul att du gillar det vi gjort... bara undrar exakt VAD det där lilla snäppet i mixen skulle vara för något? :)
--- Slut citat ---
Jag ska inte "nagelfara" (för det finns ingen anledning) men kan nämna några små detaljer som jag upplever kan förbättras:
Padden i början kunde vara lite lägre för att inte störa sången. Man kan nog göra den mindre påtaglig genom att skära bort lite "kofta" med EQ om man gillar att ha den högt.
Sången låter i stort sett skönt och nära men i några partier mättas topparna och det blir "lite skärande".
Breddningen av sången kunde vara något smalare iaf för lurlyssning.
Kunde tänka mig både sången och bassynten/groovet något högre för att markera kontrasten mellan groovet och sången som jag tycker är helt fenomenalt! :)
Det känns lite fånigt att kritisera och ha synpunkter på det här som är så nära professionellt att "Halvfärdig demo" känns lite fel! :) Kommer av någon anledning att tänka på Randy Crawford... ;)
Girly:
--- Citat från: Jocke skrivet 13.06.2013, 13:32:37 ---Jag ska inte "nagelfara" (för det finns ingen anledning) men kan nämna några små detaljer som jag upplever kan förbättras:
Padden i början kunde vara lite lägre för att inte störa sången. Man kan nog göra den mindre påtaglig genom att skära bort lite "kofta" med EQ om man gillar att ha den högt.
Sången låter i stort sett skönt och nära men i några partier mättas topparna och det blir "lite skärande".
Breddningen av sången kunde vara något smalare iaf för lurlyssning.
Kunde tänka mig både sången och bassynten/groovet något högre för att markera kontrasten mellan groovet och sången som jag tycker är helt fenomenalt! :)
Det känns lite fånigt att kritisera och ha synpunkter på det här som är så nära professionellt att "Halvfärdig demo" känns lite fel! :) Kommer av någon anledning att tänka på Randy Crawford... ;)
--- Slut citat ---
Om vi börjar bakifrån med sista stycket så känns det bäst :rolleyes: :lol:
Randy Crawford... ja jisses... det va några år sen man stod och ylade till hennes skivor :D
haha... skämt åsido :rolleyes: Tack Jocke för att du utvecklade vad du menade.
Hagis som rattar ljudet får ta sig en titt han också så får vi se om det petas till något ytterligare.
Tack igen! :)
/Girly
Roffe H:
Så snyggt! :D Fin produktion och skön sång. I stort, absolut färdig...en smaksak (och roligt kanske) om man vill småfixa lite till med en så fin låt. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida