Kontrollrummet

Mr G - Game over!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tankar någon - går det att använda eller är det urbota tråkigt?

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_GameOver.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra stämningsmusik. Vangelis till sinnesstämningen.

Saknar kanske en melodi.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Tankar någon - går det att använda eller är det urbota tråkigt?

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_GameOver.mp3[/mp3] 
tycker det är lite balt men du skulle ha stillbilder till skulle det bli läckert men det va kanske inte vad du tänkt dej går även lägga en lung cool trumtakt långt bak men då skulle nog en melodi behövas


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Grymt!
Du har ett nytt Gurano sound här (för mig som bara lyssnat på ditt senaste halvår).
Vilken härlig bredd du har!  :)

Jag hoppas du postar updates på denna regelbundet
Ska bli kul att höra vilken typ av bas / trummor du tänker dig  :)

 B)
Josef


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra stämningsmusik. Vangelis till sinnesstämningen.

Saknar kanske en melodi.
Tack
Jo det är inte mycket till melodi eller tema - men det var min tanke - att inte ha något särskilt att hänga upp tanken/lyssningen på.

tycker det är lite balt men du skulle ha stillbilder till skulle det bli läckert men det va kanske inte vad du tänkt dej går även lägga en lung cool trumtakt långt bak men då skulle nog en melodi behövas
Bilder till musiken är ingen dum idé - ska fundera på det hela
Hade inte tänkt trummor men ska testa lite på delar i alla fall

Grymt!
Du har ett nytt Gurano sound här (för mig som bara lyssnat på ditt senaste halvår).
Vilken härlig bredd du har!  :)

Jag hoppas du postar updates på denna regelbundet
Ska bli kul att höra vilken typ av bas / trummor du tänker dig  :)

 B)
Josef
Tackar, kul att du gillar :)
Guraljudet har nog spelats av mig många gånger förr på KR

ja nu är ni 2 som nämnt trummor så jag la på lite försiktiga sådana på ett par ställen + en lite synth till på 2a halvan

Tack för komment
/Gurano
« Senast ändrad: 24.05.2013, 01:06:05 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
J musiken frammanar bilder. Där har du nog massor att bjuda på. Faktisk skulle en videofilm med dina bilder och din musik kunna vara en riktigt lyckad symbios.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
J musiken frammanar bilder. Där har du nog massor att bjuda på. Faktisk skulle en videofilm med dina bilder och din musik kunna vara en riktigt lyckad symbios.
Ja det var ingen dum idé av PEROWITCH :)
Vi får se om jag kommer till skott och gör nåt med det!

Jag har gjort min idé längre nu, med mer ös på slutet - med det ska nog mera till där bak tror jag?
/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_GameOver.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Härlig låt..Tycker att den går att använda till mycket...En sak till!!jag tänker på i slutklämmen är i tv/data spel  B)
Annars en stötvis fast sparsam sång...(i övergångarna)till det mera refrliknande...som slinga/melodi?

Mvh
« Senast ändrad: 24.05.2013, 09:27:28 by Marsall »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Mjukt och hypnotiserat stycke, tycker inte dom där trummorna i halvtempo tillförde något, förra versionen var 'skönare' faktiskt.
Däremot passar dom ypperligt på sluttampen i det snabbare partiet.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Härlig låt..Tycker att den går att använda till mycket...En sak till!!jag tänker på i slutklämmen är i tv/data spel  B)
Annars en stötvis fast sparsam sång...(i övergångarna)till det mera refrliknande...som slinga/melodi?

Mvh
Tackar
Ska fundera på sång - men det blir inte jag som sjunger i så fall :)

Mjukt och hypnotiserat stycke, tycker inte dom där trummorna i halvtempo tillförde något, förra versionen var 'skönare' faktiskt.
Däremot passar dom ypperligt på sluttampen i det snabbare partiet.. ;)
Tackar
Håller nog med dig om trummorna - ska plockas bort så fort jag hinner :D

Tack båda för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Spännande ljud och harmonier, men jag saknar bas.
I slutminuten låter det som att där finns lite bas, men det kanske är gitarrer...?
Skulle passa fint till något bildcollage!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Spännande ljud och harmonier, men jag saknar bas.
I slutminuten låter det som att där finns lite bas, men det kanske är gitarrer...?
Skulle passa fint till något bildcollage!
/Asti
Tackar kul att du gillar. Nej någon bas finns inte bara trummor, synth å gitarr. Ska prova att lägga lite bas efter helgen.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Sköna harmonier och disharmonier. Håller med den som sa att musiken skulle passa i ett TV spel.
Tycker även om gitarrljuden.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag går ärligt talat inte igång så mycket på själva låten (harmonier osv), men gillar som alltid ditt gitarrspel, och denna gång tycker jag också att du har fått till ett riktigt bra sound - fett och skimrande på samma gång. Är nyfiken på att höra med bas, jag har svårt att föreställa mig hur den kommer att låta.
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Någon brist på fantasi finns inte hos Mr G - det händer massor i denna låt har som vanligt lite svårt att höra hur sången ska komma in men tror att det skulle höja en del. För mig känns det som lite olika teman som satts ihop till något - en bas kanske skulle kunna överbrygga eller just sången då. Sluttrummorna, takten där är helt suveränt. Något man kanske skulle önska kom in en snutt tidigare i låten? Nja jag vet inte fortsätt med denna tycker jag - bas som sagt nästa grej.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sköna harmonier och disharmonier. Håller med den som sa att musiken skulle passa i ett TV spel.
Tycker även om gitarrljuden.
Man tackar :)

Jag går ärligt talat inte igång så mycket på själva låten (harmonier osv), men gillar som alltid ditt gitarrspel, och denna gång tycker jag också att du har fått till ett riktigt bra sound - fett och skimrande på samma gång. Är nyfiken på att höra med bas, jag har svårt att föreställa mig hur den kommer att låta.
Ingen fara - du måste inte gå igång på detta - så länge jag finner nöje i att lyssna på och spela det jag gör så är jag nöjd :)
Tack för att du gillar guraspelet och ljudet - ska testa lägga bas någon dag, men jag är nedlusad med jobb dygnet rumt för tillfället så det blir inte så mycket musik. Jag har heller ingen aning om hur det skulle bli :D

/G

Någon brist på fantasi finns inte hos Mr G - det händer massor i denna låt har som vanligt lite svårt att höra hur sången ska komma in men tror att det skulle höja en del. För mig känns det som lite olika teman som satts ihop till något - en bas kanske skulle kunna överbrygga eller just sången då. Sluttrummorna, takten där är helt suveränt. Något man kanske skulle önska kom in en snutt tidigare i låten? Nja jag vet inte fortsätt med denna tycker jag - bas som sagt nästa grej.
Ja vi får nog se hur det blir med sång - troligen inte skulle jag tro. Ja nog är det lite olika slags stycken men de är inte tagna ur tomma intet - i mitt öra så är de en behaglig följd som väcker min lust att lira mer liksom...då är halva vunnet :)
Ska kolla över det där med trummorna så fort jag hinner

Tacka alla för att ni tar er tid och för era tips.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Mye bra hver for seg, men jeg synes ikke det henger sammen som et stykke. Savner en rød tråd/melodi selv om den ikke må være med hele tiden..


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mye bra hver for seg, men jeg synes ikke det henger sammen som et stykke. Savner en rød tråd/melodi selv om den ikke må være med hele tiden..
Tack för tankar. Jo jag vet att det är tämligen temalöst...men det min mening...i mitt öra är det ganska behagligt att ibland inte behöva hänga upp lyssningen på någon genomlöpande struktur....ja så tänker jag :)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!