Titel: Future´s in our hands
Kompositör: Plinka
Sång och stämmor: Plinka
Rap och ord: Josef/Altsax och Rafael Rodrigues
Arr, prod, mm: Plinka
Låtlängd: 4:47
Genre: Afropop /afrohouse
...Efter lite teknisk uppdatering här har jag nu halvt börjat lära mig grejerna. Så postar det första som blivit någorlunda klart.
Bakgrund till låten:
Tänkte prova att skapa egen musik till mina dansklasser, och behöver då ha musik med "jämna åttor" som vi säger i dans/aerobicinstruktörsvärlden(för bästa tänkbara uppbyggnad och utlärning av dansstegen). Så jag började med rytmen och matematiken, och utgick därifrån. Därefter växte resten av låten fram. Så man kan säga att den kommit till lite baklänges mot hur jag brukar göra, men kul var det i alla fall

Får vi se vad ni tycker...
2013-05-30 -fixat den där stämman som blev fel och mixat om... putsat lite här och var
2013-07-16 -Lagt på basgång och justerat nivåer etc...
2013-08-05 -Har piffat upp låten med Josef/Altsax coola stämma här och var(förlåt Josef att jag klippt sönder och spritt ut din sekvens)

samt fått hit Rafael, en spansk latino som fick göra rapdelen och fick färga låten med lite spanska!

2013-08-20 -Blev så trött på hela mixen som bara blev grötigare och grötigare

Tog en paus, men till sist tog jag med mig datorn till dansstudion och gjorde en sista finish mot mitt PA. Tror det blev lite tydligare, justerade frekvenser på rösterna mm samt drog ner reverbet på killarnas röster
2014-01-23 Helt ny mix, mindre skränig och mindre sång, lagt till ett dance-beat, och höjt tempot från 110 till 120 bpm