Kontrollrummet

Plinka + Altsax och Rafa: Future´s in our hands

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tog en andra lyssning!
Bra mix nu. Det var det nog innan också.

Jag upplever det som en bra låt, unik och udda men bra, dock inte särskilt dansant? Fast vad vet jag. Är väl van vid lite mer monotona tongångar och låtar. Vad gäller dansmusik.

Tummen upp.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådär, då tar vi en omgång till på denna  :P

Jag hittade inte någon rappande bronxkille, men jag hittade Altsax med sin coola röst, och en latino(min systers spanska man) som jag tvingade in i studion, och som jag tycker gav lite rolig färg åt det hela!
Jag hoppas Josef Altsax förlåter mig för att jag klippt sönder hela hans sekvens  :P men jag har haft väldigt roligt i alla fall!
Tusen tack till Josef och Rafa för era bidrag!

Lite ändringar i mixen kan det ev ha blivit också under resans gång, vet inte om det är till det bättre? Ni får såga bäst ni vill!


Och svar till Jocke och Dividend, som jag missat att svara tidigare: Tackar för lyssning och fina kommentarer!
Plinkar på en låt...


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Ascolt! Va häftigt det låter med spanska :)

Du gjorde inte bara helt rätt utan riktigt bra också, ytterligare ett lyft!

Såhär är det ofta med musik tycker jag. Det som inte stod i mitt textblad utan bara slank ur mig, är det du använt (näst) mest :)

Me like

/Jore the Rapper
« Senast ändrad: 05.08.2013, 21:21:23 by Altsax »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
"TV4-mannen" har blivit musikalisk! ;-) Det här är skitbra - ryser! Brrr...  :)

Edit: Vill gärna dela den här om det är OK - kan du/ni ordna en publik länk?
« Senast ändrad: 05.08.2013, 22:04:44 by Jocke »
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Wow...skönt malande både sången och kompet nöter på... härligt! :)




Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Grym mix och bra låt. Jisses va volymmaxad den är! Coola trummor. Klar för färdiga demon. Bra jobbat :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ascolt! Va häftigt det låter med spanska :)

Du gjorde inte bara helt rätt utan riktigt bra också, ytterligare ett lyft!

Såhär är det ofta med musik tycker jag. Det som inte stod i mitt textblad utan bara slank ur mig, är det du använt (näst) mest :)

Me like

/Jore the Rapper
Haha, ja visst blev det coolt! och som du sa, just den textraden gillade jag nästan mest  :D hade så roligt när jag insåg hur jag kunde använda mig av dina rader för att pigga upp låten, tackar för det!

"TV4-mannen" har blivit musikalisk! ;-) Det här är skitbra - ryser! Brrr...  :)

Edit: Vill gärna dela den här om det är OK - kan du/ni ordna en publik länk?
"TV4-mannen"??..Vad har jag missat?? :unsure:  :P Kul att det gillas i alla fall, tror att detta var vad låten behövde! :D
Ska fixa en länk som du kan dela snarast ;) (är det några särskilda krav på en "publik länk"  :unsure: )

Wow...skönt malande både sången och kompet nöter på... härligt! :)



Tackar för lyssning och kommentar, glad att det gillas!

Grym mix och bra låt. Jisses va volymmaxad den är! Coola trummor. Klar för färdiga demon. Bra jobbat :D
Tack för det, ja det hade varit skönt att lägga denna till Färdiga, hur kul den än varit att greja med! :D

Schysst. Bra rakt igenom :)
Ah, skönt att höra, då kanske den är klar för Färdiga trots allt!?

Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

"TV4-mannen" har blivit musikalisk! ;-) Det här är skitbra - ryser! Brrr...  :)

Edit: Vill gärna dela den här om det är OK - kan du/ni ordna en publik länk?
"TV4-mannen"??..Vad har jag missat?? :unsure:  :P Kul att det gillas i alla fall, tror att detta var vad låten behövde! :D
Ska fixa en länk som du kan dela snarast ;) (är det några särskilda krav på en "publik länk"  :unsure: )

Josef är lite modigare än jag. Vi har båda ett lågt tonläge men till skillnad från mig så utforskar han sina möjligheter - bra där! ;) Tänkte på speaker-rösten som snackar i trailers för program som kommer... En soundcloudlänk funkar prima! :) Gillar verkligen det du gör!  :wub:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

"TV4-mannen" har blivit musikalisk! ;-) Det här är skitbra - ryser! Brrr...  :)

Edit: Vill gärna dela den här om det är OK - kan du/ni ordna en publik länk?
"TV4-mannen"??..Vad har jag missat?? :unsure:  :P Kul att det gillas i alla fall, tror att detta var vad låten behövde! :D
Ska fixa en länk som du kan dela snarast ;) (är det några särskilda krav på en "publik länk"  :unsure: )

Josef är lite modigare än jag. Vi har båda ett lågt tonläge men till skillnad från mig så utforskar han sina möjligheter - bra där! ;) Tänkte på speaker-rösten som snackar i trailers för program som kommer... En soundcloudlänk funkar prima! :) Gillar verkligen det du gör!  :wub:

Aah! Haha, nu fattar även jag  ;) ja precis, han har verkligen den där trailer-rösten, den borde du med använda! :D Oki, fixar en vanlig soundcloudlänk då, imorgon typ...  :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

"TV4-mannen" har blivit musikalisk! ;-) Det här är skitbra - ryser! Brrr...  :)

Edit: Vill gärna dela den här om det är OK - kan du/ni ordna en publik länk?
"TV4-mannen"??..Vad har jag missat?? :unsure:  :P Kul att det gillas i alla fall, tror att detta var vad låten behövde! :D
Ska fixa en länk som du kan dela snarast ;) (är det några särskilda krav på en "publik länk"  :unsure: )

Josef är lite modigare än jag. Vi har båda ett lågt tonläge men till skillnad från mig så utforskar han sina möjligheter - bra där! ;) Tänkte på speaker-rösten som snackar i trailers för program som kommer... En soundcloudlänk funkar prima! :) Gillar verkligen det du gör!  :wub:

Aah! Haha, nu fattar även jag  ;) ja precis, han har verkligen den där trailer-rösten, den borde du med använda! :D Oki, fixar en vanlig soundcloudlänk då, imorgon typ...  :)

Egentligen ingen brådska - vill ju bara stoltsera och göra mig lite märkvärdig över hur duktiga vänner jag har!  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D

Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D

Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P

Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:
 B)
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D

Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P

Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:
 B)

Nu fick jag tillbaka lite hopp om framtiden...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ödsla ingen tid med det där internet"....det e bara en fluga"... :P :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D
Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P
Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:  B)
Nu fick jag tillbaka lite hopp om framtiden...  :lol:

Snart börjar vi alla Plinka!   ;) "Blink-a"
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ödsla ingen tid med det där internet"....det e bara en fluga"... :P :wacko:

Ja, hon var skärpt, Ines Uusmann... man kanske skulle satsa på politiken i stället för att sitta här och tjata...?  :lol: Ja menar det det borde finnas hopp för oss andra med...^^ Hennes citat är väl det bestående hon lämnat efter sig? Det finns tom en egen sida om dem...  :rolleyes: Det där med att om man kan åka till månen kan man väl bygga en tunnel genom (grushögen) Hallandsåsen hör väl också till de "bevingade ord" hon kläckte ur sig... 11 minuter skulle man spara in på en resa mellan Göteborg och Malmö, de började gräva 92 och är inte klara ännu... Förra året la SJ ner trafiken på sträckan... "Det går bra nu"!^^ 
Nä, nu går jag ut och samplar gräsklipparen!  :lol:


Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D
Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P
Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:  B)
Nu fick jag tillbaka lite hopp om framtiden...  :lol:

Snart börjar vi alla Plinka!   ;) "Blink-a"

 :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D

Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P

Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:
 B)

Bra där, jag hänger med dej, om jag får :lol:

Men seriöst, låten har utvecklats en del sen jag lyssnade, Josef gör skön recitation, bra rap från Rodriguez!

Dina stämmor är ännu skönare nu.
Stor tumme upp, det här ska jag dansa till ^_^ :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ödsla ingen tid med det där internet"....det e bara en fluga"... :P :wacko:

Ja, hon var skärpt, Ines Uusmann... man kanske skulle satsa på politiken i stället för att sitta här och tjata...?  :lol: Ja menar det det borde finnas hopp för oss andra med...^^ Hennes citat är väl det bestående hon lämnat efter sig? Det finns tom en egen sida om dem...  :rolleyes: Det där med att om man kan åka till månen kan man väl bygga en tunnel genom (grushögen) Hallandsåsen hör väl också till de "bevingade ord" hon kläckte ur sig... 11 minuter skulle man spara in på en resa mellan Göteborg och Malmö, de började gräva 92 och är inte klara ännu... Förra året la SJ ner trafiken på sträckan... "Det går bra nu"!^^ 
Nä, nu går jag ut och samplar gräsklipparen!  :lol:


Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D
Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P
Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:  B)
Nu fick jag tillbaka lite hopp om framtiden...  :lol:

Snart börjar vi alla Plinka!   ;) "Blink-a"

 :lol:
:rolleyes: BlinkPlink ;) ;)

Nu e de Plinka precis överallt - jättekul tycker jag :D

Jag brukar ju lite anspråkslöst säga att jag Plinkar... men jag kan koppla av nu...  :rolleyes:  :P

Koppla inte av -min plan är att ta över hela forumet, och sen ska jag ta över internet, och till sist hela universum... :ph34r:
 B)

Bra där, jag hänger med dej, om jag får :lol:

Men seriöst, låten har utvecklats en del sen jag lyssnade, Josef gör skön recitation, bra rap från Rodriguez!

Dina stämmor är ännu skönare nu.
Stor tumme upp, det här ska jag dansa till ^_^ :D

/Marre
Hej Marre, yes vi startar en kvinnopakt tycker jag, dags att vi tar över allt, precis allt  B)
Och japp, har hänt en del, känner mig jätteglad över killarnas insatser(även om det är vi kvinnor som rular).
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Hej Marre, yes vi startar en kvinnopakt tycker jag, dags att vi tar över allt, precis allt  B)
Och japp, har hänt en del, känner mig jätteglad över killarnas insatser(även om det är vi kvinnor som rular).

Låter bra - sämre lär det ju inte bli...!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Skönt stuuk på låten. kanske lite för temamusik till tv-serie för att hålla intresset igång längre? Men bra mix och arr i övrigt.

Hm. Undras vad rodrigues skulle säga om det spanska vi har på higher? Har en engelsk kvinna som talar spanska där. Jag har ju ingen aning om hur bra spanska hon har :D


Kul att du kör så mycket själv nu. bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Hej Marre, yes vi startar en kvinnopakt tycker jag, dags att vi tar över allt, precis allt  B)
Och japp, har hänt en del, känner mig jätteglad över killarnas insatser(även om det är vi kvinnor som rular).

Låter bra - sämre lär det ju inte bli...!^^
Haha, skönt med en man som gärna överlåter världen i händerna på dessa kvinnor, hoppas bara vi kan göra det bättre :blink:

Skönt stuuk på låten. kanske lite för temamusik till tv-serie för att hålla intresset igång längre? Men bra mix och arr i övrigt.

Hm. Undras vad rodrigues skulle säga om det spanska vi har på higher? Har en engelsk kvinna som talar spanska där. Jag har ju ingen aning om hur bra spanska hon har :D


Kul att du kör så mycket själv nu. bra!
Tack för lyssning och kommentar! Ja, lite tjatig kan den nog vara, uppkom ju lite bakvänt, där jag började med att bestämma längden och takten typ, och resten blev utfyllnad, haha, men tycker den har artat sig rätt bra ändå, och blev betydligt roligare att lyssna på med de rapande herrarna.
Den där engelska kvinnan som talar spanska skulle jag inte lita ett ögonblick på  :P Här har jag hittat äkta vara, ny-emigrerad från ett numera ekonomiskt-omöjligt-att-leva-i Barcelona! 
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra collab här av alla inblandade.

Dansat dänga som får det att sprattla i benen  :)

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt suggestiv och glad musik, jättesköna rytmer och kanonbra sång. Bra jobbat av alla inblandade.  :D :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Till Harmonika Mike och Roffe H:
Tackar och bockar för det, å alla inblandades vägnar ;) (Plinkblink)
Plinkar på en låt...


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Så, nu får det vara nog(så känns det nu iaf)!
Gjorde en sista puts i mixen som bara kändes grötigare och grötigare, tog med mig datorn till dansstudion och mixade mot mitt PA, så nu funkar den där. Har framför allt jobbat med lite mer tydlighet i rösterna och dragit ner på reverbet på killarna.
Nu är jag trött på skiten o vill varken höra eller dansa till den mer :P

« Senast ändrad: 23.01.2014, 11:33:33 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Cool låt, gillade dansvideon till. Inte alla som kan bjuda på en dansvideo!
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Låter allt bättre om det här! :) Hoppas din dansklass ger dig den uppskattning du förtjänar! ;) Jag har inte övar på stegen... brukar sätta ena foten framför den andra och fortsätta så...  :rolleyes: Förr brukade man säga att antingen stod man på scen eller så dansade man nedanför... du klarar ju båda delar galant! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Cool låt, gillade dansvideon till. Inte alla som kan bjuda på en dansvideo!
Tackar :D Näe, har märkt en trend här på forumet med att bjuda på video till, så detta blir väl mitt bidrag ;)

Låter allt bättre om det här! :) Hoppas din dansklass ger dig den uppskattning du förtjänar! ;) Jag har inte övar på stegen... brukar sätta ena foten framför den andra och fortsätta så...  :rolleyes: Förr brukade man säga att antingen stod man på scen eller så dansade man nedanför... du klarar ju båda delar galant! :)
Ha, där var du fyndig! Tack för det ;) Ja, i nästa vecka drar jag igång hela höstschemat, tror det blir väldigt roligt, men just denna låten måste jag vänta med att använda, spyr ju på den just nu!  :lol:  :P
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Som sagt - schysst låt - schysst dans - allt gott :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Låter allt bättre om det här! :) Hoppas din dansklass ger dig den uppskattning du förtjänar! ;) Jag har inte övar på stegen... brukar sätta ena foten framför den andra och fortsätta så...  :rolleyes: Förr brukade man säga att antingen stod man på scen eller så dansade man nedanför... du klarar ju båda delar galant! :)
Ha, där var du fyndig! Tack för det ;) Ja, i nästa vecka drar jag igång hela höstschemat, tror det blir väldigt roligt, men just denna låten måste jag vänta med att använda, spyr ju på den just nu!  :lol:  :P

Haha... känner igen det där... ät inget olämpligt en tid nu!  ;)  Blev väl inte så munter när F upptäckte att det var otajt i skogen... ^^ Tror jag har koll på vad det kan vara... "Klurar"
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilka härliga rörelser. Ser riktigt skönt ut!
Låten är också riktigt bra med ett skönt driv!

Ja, en del gör en video...  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter allt bättre om det här! :) Hoppas din dansklass ger dig den uppskattning du förtjänar! ;) Jag har inte övar på stegen... brukar sätta ena foten framför den andra och fortsätta så...  :rolleyes: Förr brukade man säga att antingen stod man på scen eller så dansade man nedanför... du klarar ju båda delar galant! :)
Ha, där var du fyndig! Tack för det ;) Ja, i nästa vecka drar jag igång hela höstschemat, tror det blir väldigt roligt, men just denna låten måste jag vänta med att använda, spyr ju på den just nu!  :lol:  :P

Haha... känner igen det där... ät inget olämpligt en tid nu!  ;)  Blev väl inte så munter när F upptäckte att det var otajt i skogen... ^^ Tror jag har koll på vad det kan vara... "Klurar"
Du kanske också håller på att få sura uppstötningar :lol: Det är ju det att det så jäkla snårigt i skogen ibland...och man ser ju inte skogen för alla träden! :P
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Oj! vad proffsigt!! Ursnyggt som helst som klockförsäljaren sa  B)