Varför byta från Mac? Som jag ser det har ju plattformen ingenting med själva musiken att göra, idag kan du i stort sett göra samma saker på Mac som PC. Det handlar väl mer om vilken miljö man känner sig mest bekväm i. Själv köra jag Mac seda några år tillbaka och för min del har det ökat min produktivitet väldigt mycket då jag slipper hålla på med massa krånglande hårdvara. Men med det sagt så menar jag inte att PC är dåligt. Jag har goda erfarenheter även av PC. Men som jag skrev så är det mer en bekvämlighets grej.
I slutändan kommer du nog inte få någon hörbar skillnad på resultatet det handlar mer om vad du stoppar in i datorn(läs: låtarna du spelar in).
Och efter som du pratar om ambitionen så kan jag bara säga att jag har hört riktigt bra produktioner som är gjorda på PC datorer som man inte trodde skulle klara av att ens spela upp 2 kanaler ljud samtidigt. Och jag har hört riktigt pinsamma produktioner på Mac datorer som man bara kan drömma om.
Så jag tycker du ska behålla det du har och fokusera mer på låtarna, för om jag ska vara ärlig så kommer nog inte ett plattformsbyte att ge den skjuts du är ute efter. Även om det kan ge en lite knuff, vilket det ofta gör när man byte grejjer. Men jag tror inte att det är tillräckligt för att du ska tycka att det är värt det.
Hoppas du hänger med, annars skyller jag på att det är mitt i natten när jag skriver det här