Kontrollrummet

clastrofobi / Vid min fönsterkarm

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad clastrofobi

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
  • Navelsträngen var iallafall inte ostämd
    • Visa profil
    • www.tunaton.se
Som sagt en visa som det faktiskt skrevs en text till (dock inte av mig) En text som jag naturligtvis inte vet var den är, eftersom jag aldrig spelade in den med sång. /clastrofobi  :unsure:
Clas Svanberg /clastrofobi :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag minns inte var man skriver en presentation på kr men det ska finnas något ställe. Hoppas nån annan kan hjälpa till med guidande.
Fin låt igen, och skönt relaxat gitarrspel. En väsentlig fråga är om du gör musik idag. Håller du på med något just nu eller är det enbart musik skapad förr som finns att lyssna på? Jag är ju lite nyfiken på nutiden.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin låt och snyggt lirat.  :D Presentationen kan du göra under rubriken KONTROLLRUMMET, medlemmar (presentera dig gärna för oss andra...)
/Roffe H :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad clastrofobi

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 38
  • Navelsträngen var iallafall inte ostämd
    • Visa profil
    • www.tunaton.se
Hej Max B - Först och främst så känns det riktigt skönt att redan ha hittat en musikalisk själsfrände out there , redan efter nån vecka på KR - Ang. om jag bara spelar upp gammalt från byrålådan så är förhoppningsvis svaret NEJ, har just flyttat och studion har legat i träda en längre tid. Men har nu tagit tag i en sladdända och börjat "det stora nystandet"  - Så småningom så kommer jag att lägga ut nytt, bl.a ska jag ge mig på att tonsätta en låda med dikter av min far. m.m. Behöver dessutom uppdatera min "maskinpark" för midigitarr med tillbehör. Eftersom jag nyligen fann KR så kunde och kan jag inte låta bli att lägga ut lite gammalt material. Om inte annat för att belöna mig själv efter mitt långa slit med att konvertera dom från gamla osorterade DAT band. - Sen har jag ju upptäckt att det finns så jäkla mycket begåvat att lyssna och lära på och av. - Men Nytt Kommer så småningom mvh - clastrofobi
Clas Svanberg /clastrofobi :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Snyggt spelat! :) Men, DAT-band... läs ut dem med du har grejer som funkar och fattar formatet!^^ Det här låter lite vintige på ett sätt som ännu inte blivit modernt igen...  :rolleyes: :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Great!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google