Kontrollrummet

Nätagg

gäst · 5 · 1666

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bugger

  • Gäst
Vet inte om jag har skrivit härvom detta förut men......

Köp inte Corsairs builder series nätagg, i alla fall inte CX 600 den suger något grymt. Efter att ha funkat superbra i ett par månader efter jag byggt datorn så dör den helt över natten bara. Det blir minst sagt förvirrat ett tag i och med att den går igång lite sisådär/nästan om jag testar med andra grafikkort.

Nåväl för att korta ner det var alltså bara nätagget. Problemet är bara att i kölvattnet av detta så har jag inte kunnat köra min anläggning fullt i över en månad och när den har funkat så har inte ljudkorten i sig funkat men datorn funkar i övrigt. Jag har lyckats knäcka ytterligare ett nätagg och vid ett flertal tillfällen även trott att jag knäckt mina ljudkort då jag varit tvungen att låna grejor från mina andra datorer.

Uja vilken sörja och det värsta av allt är att dom bara byter ut det mot ett nytt lika dant som givetvis strular direkt! Dom har ju tre gånger på sig innan dom åker på att betala pengarna tillbaka men vem fan orkar att hålla på och montera i och ur ett nätagg för några hundra kronor. En gång kanske men sen får det räcka.

Nåväl ville bara varna för den här serien, jag tror att det är för klent på strömsidan för grafiken eller att nån komponent som styrs av värmen inte är rätt dimensionerad eller nåt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Bugger

  • Gäst
 :)
Jag tror jag fick fatt på näthagg med kass funktionalitet och bristfällig social kompetens då det verkar handla om kommunikations svårigheter med övriga i världen tillgängliga komponenter.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Näthat?

 :lol:

Trist när det strular. :(  Har faktiskt aldrig skaffat något specialaggregat... kastar lite sängkläder (i bästa fall) över datorn när jag gör mikrofoninspelningar... ^^ Var inne på Kjell & Co för några år sedan för att köpa ett tyst aggregat men fick frågan hur tysta de fläktar jag hade var... så jag lommade hem utan och har inte blivit färdig att kolla...  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Bugger

  • Gäst
Builders serien är nog mera ett budgetalternativ som Corsair låter nån annan bygga så det är nog mera att det sitter en logga på men i övrigt är det inte mera från Corsair i det.