Kontrollrummet

Josef - Come back to Stay

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
LÅTNAMN: Come back to Stay
ARTIST/GRUPP: Josef Altsax
GENRE: ingen aning
LÅTLÄNGD: 4.20
KOMPOSITÖR: Josef Öhlmér
PRODUCENT: Josef Öhlmér
EV. MEDVERKANDE: Inte ännu, vill du vara med?
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Om jag gör en cover på sweet child of mine
Gör ny melodi till gamla texten
Gör ny text till nya melodin
Och sen kör fast och sitter till alldeles för sent om nätterna när han borde sova
Då låter det som bifogad fil

Jag som följt med hela resan hör jättemycket sweet child of mine i denna låt
Men men, det skulle kunna vara dolt :P

Det sista jag gjorde nu i natt var att dra upp tempot från 90 till 95 för att liva upp, den kändes tråkig.
Jag tror nu att det var fel väg att gå. Nu blev det smurfrock  :lol: Det är 90 bpm versionen som ligger nedan.
Klippa är det enda som hjälper. Det finns en bra låt därinne, svåra är bara att hitta den, eller hur :)
Om nån är sugen att latja finns en dropboxfolder med alla filer exporterade som wav att dela ut :)
Dessutom söker jag gitarrist som är sugen på att bräcka slash i en sweet child cover  :rolleyes:

We had so many things to do
We had so many things to see
Why did you have to go away
Oh please come back
Come back to to stay

We had so many things to do
We had so many things to see
Why did you have to go away
Oh please come back
Come back to to me

We had so many things to do
We had so many things to see
I remember you and me
I remember love
so passionatly

We had so many things to do
We had so many things to see
Why did you have to go away
Oh please come back
Come back to to stay
« Senast ändrad: 29.05.2013, 00:30:45 by Altsax »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag är så jäkla dålig på att hänga med på festivalerna... men har ju fattat att något var på gång... Hör inte mycket av originalet i det här utan upplever det som "eget"... Här och var känns det lite som en flirt med de där sjungande munkarna... (mer reverb!  :P ) och det kan  ju bli en spännande kulturkrock!  B)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jomenvisst uppfattar jag sweet Child of mine referenserna samtidigt som det ju är något eget - låten skulle behöva ett andra tema för nu maler den liksom bara på. Balansen röst och spel förutom sax då känns lite ojämn kanske fram med det lite tydligare - håller med om att det finns en låt där inne. Hitta på ett stick eller annat tema och väv ihop tycker jag. Ett gurapålägg kan komma senare fast du får lämna lite plats för det. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Kul att höra Josef, det märks att det går framåt. Tycker det låter bra, låten i sig är lite väl entonig kan jag tycka. Blir lite tjatigt och man önskar lite variation. Ball röst dock! Fortsätt sjunga och göra låtar!
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Underbart...vilken häftig sång och saxen låter bra. Vad är det som surrar så skönt. Kanske lite tydligare bakgrund (komp, trummor bas etc.) så det blir lite  "tyngre" . Om du vill, visst kan du sticka in nåt annat tema (kort) i låten, men jobba inte ihjäl dig, ha kul!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Jocke
Tack! Jag planerar en rejäl översyn av låten, mera reverb på munkarna kommer    B)

Eddi
Tack! Japp, det är flera monotona teman som återkommer. Nästan all min övningstid går åt till saxen, jag kan för lite piano för att klara annat än väldigt enkla arpeggion som lätt blir för monotona. Ska försöka liva upp grytan med kryddor  :D

Freddy
Tack mannen! Jag beundrar dig som så lyckas köpa, sälja och renovera lägenhet, samtidigt som du släpper platta, gör om hemsida och jobbar massor med övertid så verkstan levererar bästa resultaten på tio år. Du är en klippa! Lunch på Heat idag fredag kl 12? (Panerad schnitzel med jalapenos-bearnaisesås samt rissolepotatis och smörstekta haricots verte  :P )

Roffe
Tack! Jag håller med, måste ballansera upp det hela. Surret i bakgrunden är en monoton kyrkorgel, jag uppfattar att "sweet child of mine" ligger åt det hållet och den här låten är ju S.C.O.M. del 2
Eftersom även den var monoton så dämpade jag den mycket. Hör nu att det blev för mycket.

Tack för synpunkterna! :wub:
Nu blir det lättare att göra nästa version!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja jag hör oxå sweet Child of mine i denna :)
Kul
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Sänk inte för mycket, jag gillade "surret".  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra bas i rösten. Lite svengelskt uttal, men man är ju svensk.

Tyckte inte om Sweet child, men det här var en givande lyssning.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil

Freddy
Tack mannen! Jag beundrar dig som så lyckas köpa, sälja och renovera lägenhet, samtidigt som du släpper platta, gör om hemsida och jobbar massor med övertid så verkstan levererar bästa resultaten på tio år. Du är en klippa! Lunch på Heat idag fredag kl 12? (Panerad schnitzel med jalapenos-bearnaisesås samt rissolepotatis och smörstekta haricots verte  :P )



Haha, missade lunchen där. Men tar gärna det en annan dag!

Det har varit mycket nu ett tag, men det gillar jag. Tack för komplimangerna :) rock on! 
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Gillar det här skarp. Repetitionen, kören och den lätt corny texten... det blir som ett mantra liksom. Riktigt najs.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist