Forum > Demolåtar
MaxB - I'm not saying - nu med trumloopar istället för otajt eget spel
Jocke:
Ja, det är mycket bättre nu! :) Skumma trummor... men kul! Kanske en variation med rak (rakare?) takt på ride i refrängen?
druiden:
Jag gillar Nico och jag gillar detta, tycker det e skitcoolt!
MaxB:
--- Citat från: Jocke skrivet 17.05.2013, 18:12:35 ---Ja, det är mycket bättre nu! :) Skumma trummor... men kul! Kanske en variation med rak (rakare?) takt på ride i refrängen?
--- Slut citat ---
Borde jag spela om trummorna så de är mer "traditionella" och lägga passande bas till det tycke´ru, Jocke? :huh:
Jocke:
Tycker det är som allra snyggast ung efter 33 där det är lite glesare. Rytmen är härligt bakvänd på något kul sätt och jag tror att det kunde bli ett underbart "släpp" att låta dem bli lite rakare i någon del eller en bit in i låten. Om du behöver spela om dem vet jag inte... är det inte midi så du kan testa att klicka om dem lite för att testa dig fram? Har lite svårt att säga något om basen innan rytmens struktur "sitter"...
MaxB:
--- Citat från: Jocke skrivet 17.05.2013, 20:55:24 ---Tycker det är som allra snyggast ung efter 33 där det är lite glesare. Rytmen är härligt bakvänd på något kul sätt och jag tror att det kunde bli ett underbart "släpp" att låta dem bli lite rakare i någon del eller en bit in i låten. Om du behöver spela om dem vet jag inte... är det inte midi så du kan testa att klicka om dem lite för att testa dig fram? Har lite svårt att säga något om basen innan rytmens struktur "sitter"...
--- Slut citat ---
Det är midi, så jag kan enkelt spela om miditrummorna på någon del eller flytta pluppar, eller fyrkanter med musen.
Ska kolla om jag kommer på var det kan vara lämpligt att ha annan variant på trumspelet.
Kan kolla om det ska göras något med basen efter det...
Får se när det blir tid härnäst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida