Forum > Demolåtar

The Current - Great Big White

<< < (13/17) > >>

druiden:
Ska spela in sången idag igen! Ska testa att hänga upp ett täcke på väggen och köra i en hörna! Hopas det blir OK! Något mer jag skall tänka på? Ta allt i en tagning eller?

Jocke:

--- Citat från: druiden skrivet 30.05.2013, 16:15:38 ---Ska spela in sången idag igen! Ska testa att hänga upp ett täcke på väggen och köra i en hörna! Hopas det blir OK! Något mer jag skall tänka på? Ta allt i en tagning eller?

--- Slut citat ---

Prova dig fram lite - lyssna i lurar för att bedöma hur rummet påverkar och kör iaf hela texten med samma setup... det är jättejobbigt att få dem att låta lika annars... Lycka till! :)

druiden:
Well det blev mindre reverb, synd jag inte kan mixa! tror eqn blev fel på rösten här

https://dl.dropboxusercontent.com/u/6641488/great%20big%20white.mp3

Jocke:
Som jag skrivit innan så kan det här bli hur bra som helst... men det fordrar en hel del jobb. Tycker att sången låter lite torr nu men det är väl ett gott tecken och tyder på att förutsättningarna för inspelningen blivit bättre! :) Har ni kört igenom texten en eller flera gånger? Jag skulle gärna vilja höra en breddning på "Let me..." och låta versen vara mer nära och "intim".

bjurte:
Jag säger det oxo igen, den här låten är riktigt bra !
Men..  För att göra den rättvisa behöver du tajjta till Guran här och var och framförallt kolla gurans intonation och stämning !!
Det blir rejält "surt" emellanåt.
Sången då, både och så att säga, torrare JA, men lite snubbel på några ställen och jag tyckte nog 'attityden' var ballare på första
versionen.
Sen behöver man ju inte sätta allt i en tagning, blir det fel på bara vissa fraser, ja ta om bara där, sen kan man klippa ihop det göttigaste till ett spår.
Dock är det nog viktigt att ta allt vid samma session så att säga..  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion