Forum > Demolåtar
The Current - Great Big White
Altsax:
Vilken grym sångerska! :wub:
Det dröjer inte länge förrns vi får höra henne instpelad med _betydligt_ dyrare utrustning ;)
Musik handlar om att förmedla känsla. Den där kvinnan hoppar ut ur högtalarna och griper tag i själen direkt, trots ganska risig inspelning
var det inbyggda micken i en bärbar dator? Jag tror telefonen skulle vara bättre
Välkommen till KR!
:rolleyes:
druiden:
Nej det är en kondensatormikrofon, jag fattar inte hur det kan ha blivit så jävla dåligt....
MaxB:
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 23:28:54 ---Nej det är en kondensatormikrofon, jag fattar inte hur det kan ha blivit så jävla dåligt....
--- Slut citat ---
Tror inte det var mikrofonen som gjorde något dåligt. Men testa den själv med gitarr och sång och spela in så rent du kan i ditt rum och låt oss få höra.
Gissar det finns en del du kan göra med hur du behandlar rummet mikrofonen står i.
Jocke:
Ja, den viktigaste enskilda faktorn för hur det låter är rummet... Betong, glas och gips (moderna byggnadsmaterial) skapar ingen bra akustik. Den bästa studiomonitorn kan låta riktigt illa under fel omständigheter... Den som inte tror mig kan ju prova att spela in ljudet från sina monitorer...^Och det fungerar naturligtvis omvänt om man sjunger och spelar...^^ Till det positiva hör att normal möblering med bokhyllor, tavlor och mattor gör det nästan bra! ;-)
druiden:
Mitt rum är 22kvm kvadrat typ, betong. =) Fan att jag inte kunde sånt här innan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida