Forum > Demolåtar

The Current - Great Big White

<< < (7/17) > >>

bjurte:

--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 00:25:05 ---Här är endast sångspåret utan några effekter eller något så på. Räddas det som räddas kan, den som lyckas få det "bra"/ bättre är en hjälte.

Hoppas det blev rätt nu, är riktigt rookie på det här med DAWs och inspelning och allt vad det innebär.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/6641488/Great%20big%20white%20-%20sang%20spar.aif

--- Slut citat ---
Jag e pån!! ;)
Man skulle inte kunna få musiken utan sång oxo,skulle va så mycket enklare att kolla om man ligger rätt då!!
Tempot skulle jag behöva veta oxo !!

druiden:

--- Citat från: Gurano skrivet 18.05.2013, 01:27:40 ---
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:26:56 ---Okej tack för tipsen, det är Spectrasonics Bas Paket så det är samplat =)

--- Slut citat ---
Då e de en baggis - spela om :)
tycker jag då!
/G

--- Slut citat ---

Med en riktig bas menar du? Annars ligger ju midispåret

Gurano:

--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:46:52 ---Med en riktig bas menar du? Annars ligger ju midispåret

--- Slut citat ---
Tja kan du lira in en riktig bas så är väl det att rekommendera, annars så kan du kanske välja ett fetare ljud till midispåret?
Gurano

druiden:

--- Citat från: Gurano skrivet 18.05.2013, 01:50:13 ---
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:46:52 ---Med en riktig bas menar du? Annars ligger ju midispåret

--- Slut citat ---
Tja kan du lira in en riktig bas så är väl det att rekommendera, annars så kan du kanske välja ett fetare ljud till midispåret?
Gurano

--- Slut citat ---

Haha ja så lätt var det!

Jocke:

--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:22:35 ---Det här med feta till basen fattar jag inte hur jag ska, göra jag har ju en basgång som går i refrängen? Alternativet är att den bara pumpar 8-delar tillsammans med gitarren eller? För man kan väl inte ha två basar :D

--- Slut citat ---

Klart man kan ha flera basar... jag spelade 4 olika tagningar här...^^

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32453.0

Lead-bass, en oktav ner på en typ 5-strängad och en dubb på var sida. Problemet man kan få är att de kan fasa ut varann men det passade rätt bra på en sådan låt där basen ligger långt fram... det blir liksom mer "knorr" än grundton... man får prova sig fram - "free your mind"! 11 gånger av 10 går det åt h-e men de andra gångerna lär man sig...  :wacko:  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion