Forum > Demolåtar
The Current - Great Big White
Gurano:
Hej
har inte läst tidigare inlägg! Ganska skön låt med lite PJ Harvey-känsla, men sången ligger ljudmässigt i ett annat rum - det måste nog åtgärdas. En tung bas behövs oxå för att feta ner bilden lite.
Gurano
druiden:
Det här med feta till basen fattar jag inte hur jag ska, göra jag har ju en basgång som går i refrängen? Alternativet är att den bara pumpar 8-delar tillsammans med gitarren eller? För man kan väl inte ha två basar :D
Gurano:
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:22:35 ---Det här med feta till basen fattar jag inte hur jag ska, göra jag har ju en basgång som går i refrängen? Alternativet är att den bara pumpar 8-delar tillsammans med gitarren eller? För man kan väl inte ha två basar :D
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur det är inspelat men om basen ligger på ett eget spår är det väl bara att spela om annars skulle jag ha provat att spela en likadan bas som den som finns men med ett fetare ljud och lagt ovanpå - testa kan man ju alltid
/Gurano
druiden:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.05.2013, 01:25:03 ---
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:22:35 ---Det här med feta till basen fattar jag inte hur jag ska, göra jag har ju en basgång som går i refrängen? Alternativet är att den bara pumpar 8-delar tillsammans med gitarren eller? För man kan väl inte ha två basar :D
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur det är inspelat men om basen ligger på ett eget spår är det väl bara att spela om annars skulle jag ha provat att spela en likadan bas som den som finns men med ett fetare ljud och lagt ovanpå - testa kan man ju alltid
/Gurano
--- Slut citat ---
Okej tack för tipsen, det är Spectrasonics Bas Paket så det är samplat =)
Gurano:
--- Citat från: druiden skrivet 18.05.2013, 01:26:56 ---Okej tack för tipsen, det är Spectrasonics Bas Paket så det är samplat =)
--- Slut citat ---
Då e de en baggis - spela om :)
tycker jag då!
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida