Forum > Demolåtar

Boxcutter - Halvfärdig demo

<< < (2/4) > >>

Boxcutter:
tack alla för fina ord!

Dividend: ja, mitt problem är lite att jag har svårt att göra icke-standard, har lite kreativitetsproblem så. jag ser det dock fortfarande bara som att jag övar orkestrering osv, några år till SEN ska jag börja göra riktiga låtar, ungefär.

Josef: Vilket ljud tyckte du lät lite för konstgjort? Jag vet att vissa av körerna låter lite synthiga, men tänkte du på något annat?

Altsax:
Det instrument i vars notblad det står "solo" och FF,
och gör en konstig sammanbundet (legato) tonbyte vid
3.24-3.25
3.28-3.29
3.42-3.43
Pluggen skulle kunna heta panflöjt
(de brukar ha mer vibrato, jag gillar vibrato)
Det jag reagerade på var att det lät som en fogsvans (det går att spela på fogsvans - med stråke). Har du redan provat typ Oboe?

När jag lyssnade nu fick jag helt andra bilder. Battlestar gallactica liknande (rymd scifi), gruppen med stridspiloter, både män och kvinnor, går till sina skepp för att möta en fiende hundra gånger större. Samma titel och orsak som tidigare, fast nu med kamerasvepningar ut genom hangardörren där jorden hänger som en blå pärla i det svarta universum :-)

Mångsidigt stycke det där  :wub:

Girly:
Den här var härligt mäktig!  :)
/Girly

Eddi:
Ja mäktigt värre och filmiskt men Josef får bestämma sig för nu sitter jag med två filmer i huvudet.
Jag gissar att stycket ska bli längre än så här och föreslår därför att du någonstans inom den kommande minuten efter nuvarande slut gör nåt minimalistiskt i en halvminut innan crescendot kommer på riktigt.
Panflöjten eller vad det är sticker ut lite - man vet inte vad det är?

MaxB:

--- Citat från: Altsax skrivet 16.05.2013, 16:03:53 ---Det instrument i vars notblad det står "solo" och FF,
och gör en konstig sammanbundet (legato) tonbyte vid
3.24-3.25
3.28-3.29
3.42-3.43
Pluggen skulle kunna heta panflöjt
(de brukar ha mer vibrato, jag gillar vibrato)
Det jag reagerade på var att det lät som en fogsvans (det går att spela på fogsvans - med stråke). Har du redan provat typ Oboe?

När jag lyssnade nu fick jag helt andra bilder. Battlestar gallactica liknande (rymd scifi), gruppen med stridspiloter, både män och kvinnor, går till sina skepp för att möta en fiende hundra gånger större. Samma titel och orsak som tidigare, fast nu med kamerasvepningar ut genom hangardörren där jorden hänger som en blå pärla i det svarta universum :-)

Mångsidigt stycke det där  :wub:

--- Slut citat ---

Du är för skön alltså! 100 poäng till dig för att du sätter huvet på spiken och för att du har galet snabba associationsbanor.
Jag gillar KR för vad vi gör det till!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion